Nyt Business Intelligence system - hjælp

  • Hey


    Vi er ved at søge nyt BI (Business Intelligence system) til vores virksomhed. Vi har tidligere blot udarbejdet egne rapporter på salg, men mangler et mere professionelt set-up, hvor penge ikke er en afgørende faktor. Vi er en relativt stor virksomhed med yderligere vækstpotentiale. Er der nogle som har erfaringer med nogle specifikke Business Intelligence systemer, hvor det er nemt og enkelt at trække data ud fra? Flere af mine kolleger kommer fra virksomheder, hvor Info Suite har været på banen. Vi vil dog gerne lige undersøge markedet yderligere. Kender jeg nogle herinde med andre gode forslag?


    På forhånd tak for hjælpen :)


    / Jens Ole


  • Hej Jens Ole


    Jeg lever af at bygge Business intelligence løsninger, så man kan sige jeg har fingrene nede i suppen :)


    Info Suite har jeg ikke lige erfaringer med, men arbejder jævnligt på løsninger hvor der anvendes bl.a. QlikView, Qlik Sense, Tableau, Microsoft Power BI, TARGIT, SSRS m.fl.


    Hvilken base har I for nuværende? Her tænker jeg SQL Server e.lign.?

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

    Rettet en gang, sidst af Grus ().

  • Birst er tillige en mulighed, men det er svært at finde folk i dk. Gartner laver nogle rapporter der giver en synsvinkel på de forskellige værktøjer.
    BI værktøjer er egnet til forskellige forhold, så ja du må sige lidt mere. Hvad er et BI system for jer? Behov, datawarehouse mv.?
    Overvej tillige en rådgiver, så I ikke bare gør en masse fordi man kan og det er populært. Salg, produktion, indkøb? Operationelt eller taktiske analyser? Mængde af data? Rapportering eller?



    Jeg arbejder med QlikView, Qlik Sense og Nprinting, så kan fortælle mest der.