Valg af Gaming Computer

  • Hej - Jeg kunne godt bruge nogle "eksperter" til at hjælpe mig med et valg af ny gaming computer. Jeg er ikke interesseret i at bygge den selv, da jeg har begrænset viden omkring dette.


    Men jeg spiller primært CS GO, BF3 & BF4. Jeg vil gerne kunne kører der med i hvert fald 180+ FPS på Ultra settings i CS GO. Jeg ser i øjeblikket nærmere på 2 forskellige computer fra hhv. Føniks & Sharkgaming.


    http://sharkgaming.dk/gamer-computere/max-bite-bloodlust


    https://www.fcomputer.dk/gamer…tx950-gamer-computer.html


    Hvilke af disse vil i anbefale, evt. en anden mulighed og hvorfor?


    På forhånd tak.

  • Af de to der ville jeg helt klart vælge den fra Shark Gaming. Grunden til dette er, at den har bedre grafikkort og bedre processor. Har ærligt talt ikke kigget efter andet, da du med det budget ikke får meget andet.


    Dit krav om at kunne køre 180+ FPS på ultra settings er nok noget du skal genoverveje. Det kommer ikke til at ske med de maskiner, slet ikke i BF4. I CS:GO på medium/high kunne du godt være heldig med maskinen fra Shark, da den har en kraftig CPU, som er et must til CS:GO, men om den kører det med den fps på ultra skal jeg ikke kunne love.
    I BF4 skal du vist være glad bare du kommer over 70-80 fps, hvilket dog også er rigeligt for at få en flydende spiloplevelse i BF4.


    Har ikke undersøgt yderligere hvilke alternativer der findes, men jeg kunne forestille mig at der findes bedre alternativer derude.

  • Tak for hurtigt svar, i forhold til FPS requirements var det mest henvendt til CS GO da det er det jeg primært spiller.


    I forhold til CPU'en ville du så anbefale at opgradere den til i5-6500, 4x3.20 GHz (3.60Ghz Turbo) for 299 DKK eller er det spild af penge?

  • Tak for hurtigt svar, i forhold til FPS requirements var det mest henvendt til CS GO da det er det jeg primært spiller.


    I forhold til CPU'en ville du så anbefale at opgradere den til i5-6500, 4x3.20 GHz (3.60Ghz Turbo) for 299 DKK eller er det spild af penge?

    Fornuftigt imo. 2.7 ghz er IKKE en høj baseclock.


    3.2 ghz er bedre, considerably so I'd say.

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3