Android mobil, problemer med smartphone

  • Hej, jeg har en note 4 edge mobil.


    jeg har konstateret i 2 biler med hvert sin radio at når jeg afspiller lyd, som i youtube, spotify, mp3, film via mxplayer eller vlc kommer der små lags.
    jeg laver et opkald og der er intet i vejen med lyden.
    jeg factory resetter mobilen og prøver igen, og igen der er små hak og lags i lyden (hvilket gør en sang træls når det sker 10 gange på 30 sec) dette er igen med vlc, mxplayer, mp3, spotify, youtube og denne gang også tunein radio.
    jeg laver endnu et opkald og det er stadig galt i den ene bil jeg har mulighed for at teste i.


    så disabler jeg bluetooth og prøver igen med alle programmer og der var intet galt med lyden.
    kørte endda med tunein radio over 30 min på vej hjem uden at den hakkede eller buffede.
    ergo det er ikke noget med signal/ forbindlse til data netværket eller gsm netværket.
    der er noget glat med mit bluetooth.


    er der nogen der er løbet over dette problem før og måske fået rettet fejlen?


    jeg køre nyeste Android 5.1.1 (som jeg må få til min Note 4 edge)
    2 x factory reset gør intet for den.
    telefonopkald køre fint, det er kun medie den fejler på.

  • Nu ved jeg ikke så meget om selve bluetooth teknologien, men kunne forestille mig, at der bliver presset en del mere data over forbindelsen når det er musik i forhold til et alm. opkald.
    Så mit bud er at det er der den er gal, men jeg skal ikke kunne sige det, da jeg som sagt ikke ved så meget om teknologien.

  • Den første Bluetooth standart som hed 1.0 kunne overføre med 1mbit/s så med mindre at anlægget eller enheden har en gamle bluetooth standart så tvivler jeg på at det er det. Især fordi mp3 og spotify ikke afspiller med mere end 320kb/s hvor du skal op i FLAC kvalitet som Wimp/Tidel tilbyder hvor streaming er 1141kb/s.


    Men ja selvfølgelig kan bluetooth der måske har svært ved at holde en ren forbindelse.


    Skal dog siges at jeg sagten kan stream FLAC over bluetooth med en OnePlus one til Bluesound device.

    We can get a better world where all is equal and money doesn't exist. What do you want?