v: selvbyg på dba

  • hey alle tweakere!


    Jeg er efterhånden så håbløst bag ud på techfronten, at jeg slet ikke har nogen anelse om, hvilke specs man går efter den dag i dag.


    Jeg skal have fat i en ny/brugt stationær, og overvejer at finde en på dba.


    Jeg har fundet en maskine med disse specs, og tænkte om jeg kan få nogen til at give mig et fornuftigt købsbud, samt en vurdering af maskinens overordnede styrke(jeg ved godt det er en smule abstrakt, men jeg søger mest et "bare gå for den, det bliver du glad for til XX penge", eller et "hold dig fra det der, fordi bla bla bla".) :


    Kabinet: Fractal define XL USB 3.0 Black Pearl. Ny pris 1600kr*


    Bundkort: MSI P67A-GD65 B3 - Military Class II. Ny pris 850kr*


    RAM: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz. Ny pris 480kr*


    CPU: Intel i7-2600 3,4 GHz. Ny pris 1500kr*


    Grafikkort: XFX HD 7970 3GB DDR5 Black Edition. Ny pris 2100kr


    Strømforsyning: 550watt gaming. Ny pris 380kr*


    SSD: Intel 320 - 128GBNy pris 650kr*


    HHD: western digital 2000GB - 7200RPMNy pris 750kr*


    *- ny pris er sælgers bud på deles nypris, ikke mine egne.



    På forhånd tak

  • 4.5k er for meget . jeg ville sige 2k-2,5k er mere realistisk for den pc :-)
    grafik kortet halter nok lidt i moderne spil og "Strømforsyning: 550watt gaming." ville jeg ikke stole på så en ny psu ville være en god ide :-)

  • Et 7970 er i bund og grund fint nok til de fleste nye spil, det er kun de helt store AAA titler det vil få småproblemer med. Mit 7950 gør det stadig overraskende godt takket være 3gb VRAM.
    Men 3k ville være mit absolutte max på den maskine. Helst 2-2.5 som dwmc også er inde på.

  • For 4500 kr kan du samle en ny , ikke toppen af det ypperste , men stadig en god maskine .
    Som en skrev , en ny psu er nok en ide.
    Det er små 750 kr.
    SSD disk er langsom , efter hvad jeg kan læse på nettet.
    Resten er rimeligt , men kan ikke trække nyeste spil.
    Så hvis du vil ofre 4500 kr , så tjek nettet hvad du kan få for de penge.



    SMLDK

  • Den er alt for dyr, allerførst er det gammel teknologi selvom den sagtens kan følge med, så er der nogle ting som skal justeres, jeg vil mene ikke en krone over 3000,- og helst i nærheden af de 2500,-.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.