Indlæg af Gatz

    Hejsa tweakers!


    Jeg vil gerne udvide mine RAM i min maskine, men jeg er HELT ude af hardware gamet. Har ladet mig fortælle, at man lige skal være opmærksom på, hvilke RAM en bundkort understøtter. Derfor søger jeg jeres ekspertise <3


    Er der nogen, som kan anbefale mig et sæt gode ram blokke 2x8 GB til mit MSI b75a g43 gaming (har pt. 8 GB i alt)?


    Og er 16 GB ikke tilstrækkeligt for tiden, eller giver det mening at sætte flere i til almindelig gaming brug?


    Budgettet er under 1000 kr.


    På forhånd tak


    PS. hvis I har brug for mere info, så må I lige sige til. Har som sagt ikke tweaket siden start 00'erne :D

    hey alle tweakere!


    Jeg er efterhånden så håbløst bag ud på techfronten, at jeg slet ikke har nogen anelse om, hvilke specs man går efter den dag i dag.


    Jeg skal have fat i en ny/brugt stationær, og overvejer at finde en på dba.


    Jeg har fundet en maskine med disse specs, og tænkte om jeg kan få nogen til at give mig et fornuftigt købsbud, samt en vurdering af maskinens overordnede styrke(jeg ved godt det er en smule abstrakt, men jeg søger mest et "bare gå for den, det bliver du glad for til XX penge", eller et "hold dig fra det der, fordi bla bla bla".) :


    Kabinet: Fractal define XL USB 3.0 Black Pearl. Ny pris 1600kr*


    Bundkort: MSI P67A-GD65 B3 - Military Class II. Ny pris 850kr*


    RAM: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz. Ny pris 480kr*


    CPU: Intel i7-2600 3,4 GHz. Ny pris 1500kr*


    Grafikkort: XFX HD 7970 3GB DDR5 Black Edition. Ny pris 2100kr


    Strømforsyning: 550watt gaming. Ny pris 380kr*


    SSD: Intel 320 - 128GBNy pris 650kr*


    HHD: western digital 2000GB - 7200RPMNy pris 750kr*


    *- ny pris er sælgers bud på deles nypris, ikke mine egne.



    På forhånd tak

    Kære Tweakere.


    Jeg har en Lenovo Y510P med en Seagate Hybrid Drives ST1000LM014 1TB MLC/8GB 64MB Cache. Den kom med en preinstalleret windows 8.1 version på, men den er for stor til min SSD del. Jeg har overvejet at formatere den og installere windows 7 på den i stedet.



    Jeg har dog to spørgsmål da jeg aldrig har arbejdet med en hybrid harddisk før nu:



    1. Kan det overhovedet lade sig gøre at få installeret windows på SSD delen, og er der nogle eventuelle ting man skal vide før man gør det?



    2. Kan jeg være sikker på at der er plads nok på den? Som jeg ser det er der omkring 32 gb plads på SSD delen.



    På forhånd tak


    PS. Jeg var ikke sikker på om denne tråd hørte til herinde eller om den skulle ind i Software, men satsede her først.

    Jeg kan godt se, hvad du mener, men nu er det ikke en decideret gaming PC jeg søger.


    Med "fornuftigt niveau" mente jeg blot, at den gerne skulle kunne trække LoL(hovedsageligt) og WoW på et niveau der er til at holde ud. Det antager jeg nu at denne her kan, så det er måske mere erfaringer med selve ASUS'en jeg leder efter. Anbefalinger for eller imod :)


    Men tak for inputtet ikke desto mindre!

    Hej Twerkers.. øh, Tweakers!


    Jeg står og skal købe en ny bærbar og har så godt som besluttet mig for denne ASUS X550LN CN065H: http://www.edbpriser.dk/baerba…ln-cn065h-id-8305528.aspx


    Er der nogen der kan give mig lidt input omkring value for money etc. Og måske dele erfaringer, så jeg kan finde ud af om jeg skal tage det sidste skridt og bestille den.


    Kravene er simple, den skal kunne game på et fornuftigt niveau, jeg er træt af single digit FPS i teamfights (LoL mest, måske lidt WoW og diverse)
    Derudover skal den så bare holde nogen lunde strøm og ikke være alt alt for grandiøs, da den skal bruges på Uni :)


    Det skal siges jeg er ret fast lagt på at skulle have en ASUS, da jeg har hørt mange gode ting om dem, men jeg er ikke afvisende overfor en anden lignende model, hvis der findes et federe alternativ.


    Budgettet skal siges at være max 6000.


    P.S. Kunne forresten ikke finde nogen tråd der handlede om denne specefikke pc, håber ikke jeg har overset en post der tager sig af dette emne :)

    Hej folkens.


    Har brug for lidt hurtige guidelines.


    Min Harddisk ser ud til at være stået af efter et par år.


    Jeg har en gammel Pacard Bell EasyNote LM82.
    Jeg har ikke råd til en ny, så prøver og holde den i live med en ny HDD.
    Jeg tænker at smide en 120'ish GB SSD i og så bare bruge min eksterne til film etc.


    Det skal være billigt(MAX 1000 kr, men helst billigere), da jeg skal have en ny PC inden for et års tid.


    Nogen gode forslag?


    På forhånd tak :)

    Hey boys, need help!


    Jeg sidder med min roomies HP Pavilion dv6-1225so laptop. Jeg har lovet at tage køleren ud og rense den, da den døjer med at gå ud og den har aldrig været renset.


    Så langt så godt.


    Nu kan jeg så ikke finde ud af at få bagcoveret af (tonsvis af skruer!)


    Jeg har taget samtlige skruer ud jeg kunne finde, der har relevans for at kunne løsne det, men det vil ikke gi sig.


    Jeg har desuden fjernet batteriet og harddisken og et kabel som jeg tror sidder i vejen.


    Intet virker, please hjælp! kan ikke finde en løsning eller vejledning på HP's support hjemmeside som kan fortælle mig hvordan jeg fjerner det!


    På forhånd tak :)

    Det er en Vision NB275 notebook fra et firma der hedder MM-Vision.


    Aner ikke hvordan man tager siden af en bærbar :P


    der står heller ikke på den side, hvorfra jeg bestilte pc'en, hvilket bundkort der sidder i :S

    Hvordan tjekker jeg hvilket bundkort jeg har?


    jeg har for nyeligt købt GTA IV og min lap følger de reqs der er til spillet og opfylder også de reccomended.. men jeg kan stadigvæk ikke spille spillet uden lagg, selvom jeg har graffik instillingerne på lavest.
    jeg har opdateret min graffik driver, og det virkede ikke.


    Jeg gik derefter ind på rockstar games support side, hvor der stod at man kunne prøve og opdatere sin bios.


    Nu skal jeg så bare finde ud af hvilket bundkort jeg har og hvordan jeg opdaterer dens bios og frimwire, tror jeg de kaldte det.

    Min IBM arbejdsbærbar gik ned her for et par dage siden.. den kan sagtens boote, men lige så snart den er færdig med at loade windows og skal til at "trylle" mit skrvebord frem så giver den mig blue screen og siger windows blev lukket ned pga en fejl :S


    Jeg har prøvet at installere nyt windows, og den kan også sagtens komme frem til der hvor man vælger om man vil reparerer eller installere nyt windows.. jeg prøver både og reparerer og installere nyt windows, men den siger den ikke kan finde en harddisk.. :S


    er der en måde hvorpå jeg enten kan fixe den gamle eller kan jeg installere windows på min externe harddisk og så boote min bærbar med den i usb stikket?


    please hjælp mig :D

    Min ven har det problem at hans skærmbillede er vent 180 grader så alt nu vender på hovedet. Dette skete efter klovnen tørrede sit tastetur af mens PCen var tændt (Alle knapper i et tag fra venstre mod højre). Jeg kan ikke helt finde ud af hvad han skal gøre, da jeg tror han har ramt en genvejs combo jeg ikke kender.


    Han har et logitech tastetur helt plain uden alle mulige genvejs knapper, et ATI grafikkort og en LG skærm.


    Please kom med lidt hurtig hjælp, da han skal bruge sin PC ASAP.


    På forhånd tak, Gatz!

    Jeg sidder her med et par filer jeg gerne vil hente fra diverse sider, men mange af dem er torrents.. Så jeg besluttede mig for at kigge nærmere på der hersens clients. Men jeg kan ikke, for det første finde ud af hvilken der ser bedst ud, og for det andet tænkte jeg på om der er nogen der er bedre end andre ( Som fx at forøge download hastighed osv.. )


    P.S. Jeg prøvede at søge efter "Torrents" Men fandt intet, så håber ikke det gør noget at jeg lavede min egen thread :O



    Gatz :D