Vandkøling af computer

  • Hej :-)


    Jeg har gået og tænkt på, at få lavet et fuldt loop på mit setup.


    Men jeg har ikke rigtigt nogen idé om hvad for et mærke, hvad man skal have, og resten af de ting der skal bruges.


    Er det muligt en af jer kan guide mig, eventuelt med en cirka pris?


    Jeg har en i7-4790k og 2x 780 i SLI. Gerne en blok på begge grafikkort.


    Tak! :9xo

  • altså det kan jo variere rigtigt meget i pris, alt efter hvordan det skal virke og selvfølgelig hvordan det skal se ud.


    hvad kabinet har du? har du et et farve tema? hvor mange penge er du villig til at smide?


    du kan med fordel købe brugte radiatorer f.eks. men vil du det?

  • det kommer nok min. til at koste 3500 kr :)
    men forvent 4000-5000 hvis det lige en drøm:D

    Hej du,


    Tak for dit svar. Jeg har haft lidt travlt, så har ikke været på siden jeg slog det op. Tusind tak for din hjælp - Tænkte ikke det var så dyrt. Så tror jeg hellere jeg nøjes med min Noctua køler og standard gpu køling :-)

  • Hvis du gerne vil have vandkøling i dit system, så er Corsairs H100i GTX et godt bud på et lukket system til din CPU.
    Vandkøling til grafikkort er som regel ikke nødvendigt, med mindre du bruger en reference køler.
    De helt små vandkølingssæt til CPU er som regel både dyrere og mindre effektive end alm. blæser køling, som desuden også larmer mindre, og de kan derfor ikke anbefales.
    Generelt kan man også sige, at det kun er nødvendigt med vandkøling hvis du overclocker dine komponenter helt voldsomt.