saml-selv forsøg nr 1 :

  • jeg har fået nogle gode råd vedr. færdigsamlede pcer, men det mest konsekvente er "don't". Det er mange år siden, at jeg sidst har samlet en pc og jeg føler mig på hærens mark. efter en nat med research er jeg nået til nedenstående pc.
    Jeg er imidlertid ikke sikker på at jeg har været priseffektiv og om jeg har valgt den bedste variant af de enkelte dele.
    Jeg håber derfor på gode råd og konstruktiv kritik. Hvis i kan se nogle oplagte "fejl" eller muligheder for at købe mere priseffektive dele så sig til. jeg er også vlld efter at gøre pcen så lydssvag som mulig.


    motherboard:
    MSI Z97-G45 GAMING
    GPU:
    EVGA GeForce GTX 970 SSC ACX 2.0+
    CPU:
    Intel Core i5 4690
    Køler:
    be quiet! Shadow Rock 2
    RAM:
    8gb dd3 (har indtryk af af det ikke betyder det store hvilket brand jeg vælger - er kingston stadig godt?)
    harddisk til lager
    seasonic 2 tb (igen- mit indtryk er at det ikke gør det store hvilken jeg vælger
    SSD:
    Crucial BX100 - Solid state drive - 250 GB - intern - 2.5" - SATA 6Gb/s
    PSU
    Seasonic M12II-620Bronze
    kabinet:
    NZXT H440


    Totalprisen bliver mellem 8000-9000.


    Hvad siger i til den?


    Derudover mangler jeg en skærm og er åben for forslag

  • Det ser umiddelbart fint nok ud. Hvis du ikke vil overclocke dit system, så har du valgt helt fine dele.


    Som grafikkort kunne det være en idé at vælge et gtx 970 fra MSI i stedet, deres køler er passiv indtil kortet når en bestemt temperatur, så du har en meget mere støjsvag computer når den bare står og idler.



    Kingston laver nogle rigtig gode ram til prisen i deres HyperX Fury serie, og 8gb af dem er helt fint.



    Det kan være at der findes bedre strømforsyninger derude, men det har jeg ikke en hylende forstand på, så der må du nok vente til andre svarer dig.


    Mht. saml selv delen, så er det slet ikke så svært, det meste er simpelt og ligetil, og der findes virkelig mange gode guides og videoer derude, som kan lære dig meget mere end vi andre kan. Så det er bare et spørgsmål om vilje :)

  • Det kan være at der findes bedre strømforsyninger derude, men det har jeg ikke en hylende forstand på, så der må du nok vente til andre svarer dig.

    Seasonic laver de absolut bedste PSUer på markedet, så jeg tvivler :)


    De andre store firmaer der laver PSUer tager ofte Seasonics indre dele, og smækker deres mærke på.


    Angående byg selv vs. få den bygget, tager firmaet jeg arbejder for kun 500,- for at bygge maskinen og køre alt ind.
    Besparelsen er ikke så stor mere som den var før i tiden.

  • Hvad med et skylake system i stedet for devilcanyon?
    Altså sådan en CPU


    http://www.edbpriser.dk/proces…el-boxed-id-11128056.aspx



    Og så et tilhørende bundkort med lga 1151 sokkel, og nogle ddr4 ram.


    Tænker bare at når ddr4 skal til at være standarden, hvorfor så ikke hoppe med på det? :)

    Stationær :
    Asus z97-a - i5 4690k @ 4.4 ghz - 24gb kingston hyperx cl9 - 240gb evo 840 - 240 gb kingston fury ssd - 1 TB WD - Soundblaser z - Cambridge DAC magic 100 - r9 280x - Corsair k70 - Logitech proteus core 502 - HP zr2440w & Samsung s24C650BW
    Bærbar:
    Lenovo y510p - i7 4700mq - 8gb ram - 240 gb ssd evo 840 - 1tb hdd - geforce gt 755m
    Tablet:
    Surface pro 2 - i5 - 128gb ssd + 64gb sd-kort - 4 gb ram

  • Jeg ville nok gå en helt anden vej, nemlig ikke købe sidste års main computer, som både har en sokkel som ikke bliver udviklet mere, bruger en "gammel" ram teknologi og simpelthen er for gammel idag.


    Skulle man endelig, enten sokkel 1151 og I5-6600K eller tage skridtet op til sokkel 2011-V3 og X99.


    Sådan ville jeg gøre idag.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.