Test af PowerColor DEVIL R9 390X 8 GB

• Jeg spørger bare:
    Hvor tit roder du med dit GFX især hvis den er vandkølet ?, kortet bliver sat i og det skal køre hvilket den gør.

Spring op og fald ned på udseende og hvordan følelsen er af kvalitet, da det er ydelsen, som alt ender med at komme an på hvilket du siger i review, at den er god nok, så er det fint.

Powercoler(TUF) har været med i rigtig mange år, og det er der en grund til. Det er ikke Asus hvilket jeg er ganske godt klar over, og det skal de heller ikke være, de er billigere og næsten samme ydelse hvilket egentlig er godt nok for mig.

Måske er det derfor, at Asus og Corsair aldrig kommer i nogle af mine maskiner igen, simpelthen overpricet, dårlig software, midiocre bios, simpelthen skrammel, sådan er det.

Skal man lave et køling system, som det her på en stock R9 390X, så skal man jo have den fra Ac, så bliver prisen pludselig lidt højere og der ryger fidusen.

Man får hvad man betaler for, sådan er det bare.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

• Hej Ebo. Tak for respons, og her kommer så svar på tiltale.

Jeg vil aldrig nogensinde springe op og falde ned på udseendet og undlade det fra vurderingen af et grafikkort, bundkort eller noget som helst andet, eftersom der i dag er rigtig mange, som bygger maskiner, hvor man gerne vil vise indholdet frem via kabinetter med sideruder i. Derfor er det overhovedet ikke lige meget, om man laver noget plastik-fantastisk frontcover, eller om der virkelig er kræset for detaljen. Det passer mig fint, at vi ikke er enige i sagen, for det giver anledning til debat :)

Når det så er sagt, så er jeg utrolig glad for konstruktiv kritik, men jeg må erkende, at det ikke kommer til at få en indflydelse for min måde at vurdere et grafikkort på.

Jeg indrømmer, at Corsair ikke er, hvad Corsair var engang, og jeg har lige udskiftet mine SP120 og AF140 blæsere med ThermalTake blæsere, hvorefter maskinen er mere lydsvag end nogensinde før. Indgangsvinklen til ASUS kan jeg til gengæld ikke nikke genkendende til. Jeg er yderst tilfreds bruger af Strix GTX 970 4 GB grafikkortet, og jeg har intet ondt at sige her. Så for at bruge dine ord.... "Sådan er det" :)

Personligt ville jeg kun køre R9 390X i et custom vandloop grundet høj varme, og ellers ville jeg gå efter en af de bedre ydende AIB varianter, som vi for eksempel finder hos MSI. Det er efter min overbevisning en af de bedste kølere, der endnu er blevet skruet sammen. Jeg er helt enig med dig i, at man får, hvad man betaler for. Men jeg betaler også hellere 500 kroner ekstra, hvis jeg får bedre køling og/eller et sprødere udseende i mit kabinet ud i den anden ende.

Rigtig god weekend herfra :)