Test af Razer Diamondback 2015

• Razers mus er fine nok. Har selv haft Logitech og Razer, og begge lever fuldt op til mine krav.

Lige som med så mange andre perifere enheder til gaming, så er det ofte smag og behag der gør forskellen.

Direkte at sige at noget udstyr er pis, det synes jeg ikke man bør gøre. Derimod kan man tale om kvalitet i forhold til prisen, og der synes jeg at de fleste producenter gør et godt job. Man får som regel hvad man betaler for.

Sidder selv i dag med et Razer Deathadder 2013 model, som jeg er ganske tilfreds med. Den er også blevet kåret som årets mus et år, men konkurrencen var tæt, og både Logitech, SteelSeries og andre producenter havde rigtig gode mus.

Hvis du skal ud og have en god mus, synes jeg som regel at der er nogle ret vigtige punkter man skal være opmærksom på:

• at man kommer ud og prøver den i hånden. Det er intet værre end en mus man ikke føler man holder godt ved. Der findes flere forskellige måder at holde en mus på, og selvom den ene mus passer godt til mig, så er det ikke ensbetydende med, at den passer godt til dig.
    • se på dine behov. Hvis du spiller hurtige FPS spil som f.eks. CS:GO, så er det ret vigtigt at din mus ikke vejer for meget. Du vil hurtigere blive træt i hånden og armen hvis det er en tung mus du skal bevæge rundt med. Hvis du derimod spiller MMO spil som f.eks. WoW, så kan det være en fordel at købe en mus med mange knapper, hvilket jeg personligt selv har god erfaring med.
    • sidst men ikke mindst: LAD VÆRE med at kigge på DPI tal. De er efterhånden så høje hos alle producenter, at man ikke mærker forskel alligevel, det er nærmere sagt blevet et spil for galleriet - "hvem har den største".

Så ud og gransk markedet, og køb så noget du føler passer til dig.