Ny køling

  • Hej Tweakers


    Vil starte med at sige at jeg er ny:) HEJ HEJ


    Jeg har længe gået med tanken om at skifte CPU-køler (kører med Intels nu, og den larmer lidt).
    Mit setup:
    Cabinet: Define R5
    CPU: i7 4790k
    MB: ASUS maximus 7 ranger
    RAM: G.skill Trind X 2400mhz 2x8gb
    GFX: ASUS GEforce GTX 970 Strix 4gb


    Men mit problem/spørgsmål er:
    Hvilken CPU-køler ville være et rigtig godt bud?
    Vand el. luft?
    Er der den plads der skal bruges?


    Har tænkt lidt på Noctura DH15, men kan den være der for RAM?
    Har i tankerne måske at overclocke lidt.


    Håber i kan hjælpe en ikke-så-erfaring bruger af hardware
    MVh. Houmann :dance: :dance:

  • Hej Houmann


    Nu har jeg arbejdet ret meget med vandkøling igennem mange år.
    Det jeg ville foreslå dig er et komplet sæt vandkøling. Det er rimelig nemt at montere, og har en utrolig god virkning.
    Mit forslag er Corsair H110i GT Den kan sagtens klare din cpu også selv om du vil overclocke lidt.
    Efter hvad jeg kan læse om dit kabinet, skulle der lige nøjagtig være plads til det sæt i toppen af dit kabinet og ned til toppen af dit bundkort.
    Det er bare mit foreslag.


    Mvh Ebbe101

    Intel I7 5960X 3,0GHz @ 4,2GHz -//- Asus Rampage V Extreme -//- Corsair Dominator 4x4GB 2800MHz -//- Asus GTX 670 2GB -//- Samsung SSD 850 PRO 128GB -//- Samsung SSD 840 PRO 256GB -//- Samsung HD103UJ 1TB -//- WD 10EAWS 1TB -//- 3 stk WD 30EZRX 3TB -//- WD 40EFRX 4TB -//- Hjemme samlet Overkill Vandkøling (Spørg hvis du vil vide mere om det)

  • Hej igen..


    Lige præcis den model, har jeg haft (ven), haft store problemer med. Larm fra hoved(pumpe) mm.


    Så kigger måske efter noget andet.


    Men mange tak fordi du ville tage dig tiden til at kigge og svare :)

  • har selv noctuas nhd 15. og den larmer markant mindre end det aio vandkøling jeg havde tidligere.
    plus med luft så virker det stadig selv om en af blæserne skulle dø hvor imod med aio hvis din pumpe dør så skal det hele skiftes :-)





    om noctua køleren kan være dert kommer helt an på hvor høje dine ram er :-) men de har lavet plads til ram så hvidt jeg husker :-)
    men vil dog sige at både aio vand og en god luft køler er markant federe end intels stock køler :-)


    en evo 212 køler kunne også være noget det skulle være en virkelig god køler til prisen :-)

  • har haft h110gt noctua nh-d15 og pt en karaken x63 med push pull


    Jeg ville sige noctua er den bedste også ved oc jeg smed en køler nr 3 på min så var der dig lidt mere larm men den skulle også holde min i5 8600k @ 5ghz kølig og noctua klarede det tilfredsstillende. Dog er den ikke super køn men effektiv