Opgradering af grafikkort?

  • Hej Tweakers :9xo


    Jeg er begyndt at spille ark og syntes ikke helt jeg kan få det til at køre uden problemer, har prøvet forskellige ting og sager. Det er ikke så slemt jeg ikke kan spille spillet, men af lige vel nok til at jeg syntes det er træls. Har tænkt om det skyldes mit nuværende grafikkort Asus geforce GTX 670 eller om det kan være andet der driller.


    Har en I7 3770 cpu, spillet er installeret på en samsung pro ssd.


    Så ville lige lufte min ide på siden for at høre om det er grafikkortet eller cpu der trænger til en opdatering.


    I det tilfælde det er grafikkortet har jeg overvejet et evga 970 FTW.


    // Psych0

  • Køre Ark uden problemet? Du ved godt det er early access ikke? Mit kraftigt overclockede 980 kan knap følge med :)


    Det du mangler er optimazation fra udviklerens side, men det arbejder de konstant på

  • Hej.


    Før du overhovedet gør noget, vil jeg bare gøre dig opmærksom på, at spillet slet ikke er blevet optimereret til nogle grafikkort indtil videre. Derfor kører det dårligt på selv de bedste maskiner.


    Det ville også være med fordel at vente lidt til det bliver optimeret - så kan folk begynde at benchmarke spillet, og se hvilke kort der er de bedste køb til det spil.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Har selv hørt om folk som ikke kan kører det uden fps drops, selv med et 980ti, eller flere high-end grafikkort.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Som de andre siger er det endnu i beta/earlyacces - overvej derimod at sætte settings anderledes.. Alene det at sætte viewdistance fra long til medium giver meget.. Prøv at lege lidt med settings inden du investere penge i noget :)


    Det hjalp ihvertfald mig.

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Okay super netop derfor jeg oprettede en tråd for at få de bedste svar og må man sige jeg har fået. Hvis jeg kan spare 3000 kr. nu på et kort som når der så kommer nogle benchmarks om et halv til et helt år og det så er dårligt. Så venter til der kommer nogle benchmarks


    Mange tak for svarene.


    :rules: