S6 egde problem

  • Har lige fået min Samsung galaxy S6 egne tilbage fra rep hos mobilitet da den tog næsten 3 timer med en ladning fra 0-100% med den lader der fulgt med og som jo skule kunne gøre det på 1 time og 30 min som Samsung lover og de har opgradere noget software + haft den skilt af og noget må de ha fixet.
    Men synes stadig den lader langsom, når jeg slukker den og lader den fra bund af kan jeg se den ikke slår fast charge til, tænder jeg den så slår hurtig ladning til og jeg kan se den lader hurtigere end når den er slukket, YouTube videoer viser at det skal slå til selv når mobilen er slukket og lader fra 0-100% Samsung skriver også at fra 0-50 %tager 30 min Men min er kun kommet til 45 % hvor dem fra YouTube videoerne er på 55%efter 30 min og tror det er fordi mit fast charge ikke slår til når mobilen er slukket og lader fra bunden af.


    Hvad kan være galt?

  • prøvede den factory hard reset og wipede og cache, på 5 min der kom til 11 % med mobilen tændt og det er vel og mærke med alt sat til som når man modtager mobilen som ny, ingenting installeret og strøm besparelse på + når jeg den lader er skærmen selvfølgelig slukket.


    prøver lige en ladning med mobilen slukket igen.

  • En ting mere, når mobilen er tændt og den lader fra 0- 100 % skulle fast charge / hurtig ladning ikke slå fra ved 50 % for min viser det er slået til når jeg tænder skærmen og roller menuen ned fra oven hvor jeg kan slå diverse ting til, der står hurtig ladning selv om den er over 50%

  • har lige lavet en test hvor mobilen var afladet til 0 % og inden det var der lavet en nulstilling af sofware og hukommelse hvor den også installerede alle updates af programmerne.


    Nulstillede så mobilen og satte den til ladning hvorefter jeg tændte den og tændte også et stop ur, taste mi sim pinkode og lod den så være hvor efter jeg lave stik prøver som en på nettet gjorde over youtube.


    hans stats er :



    5 Min = 9-10 %
    10 Min = 17-18 %
    16 Min = 28 %
    20 Min = 34-35 %
    25 Min = 44 %
    30 Min = 52 %
    47 Min = 81 %
    1T 00M Min = 89-92 %
    1T 25M Min = 100 %


    han testede dog både s6 og egde versionerne og hans mobiler var slukket ved ikke om det gør nogen forskel om den lader hurtigere slukket end tændt med skærmen slukket.


    mine stats var
    5 Min = 9 %
    10 Min = 18 %
    16 Min = 27 %
    20 Min = 31 %
    25 Min = 40 %
    30 Min = 48 %
    47 Min = 70 %
    1T 00M Min = 82 %
    1T 29M 30S Min = 100 %


    men husk min var tændt, tror i det gør nogen forskel?

  • okay, ved godt dette svar ikke hjælper ret meget, men er det virkelig så stort et problem at din telefon ikke lader op på en time?

  • Jeg sige ja for mig.


    Men har nu prøvet lavet en wipe cache og hard reset f/ factory reset igen i går og nu ser det ud til at virke.


    Youtube video ladetider med mobilen slukket.


    5 Min = 9-10 %
    10 Min = 17-18 %
    16 Min = 28 %
    20 Min = 34-35 %
    25 Min = 44 %
    30 Min = 52 %
    47 Min = 81 %
    1T 00M Min = 89-92 %
    1T 25M Min = 100 %


    Mine lader tider med mobilen tændt hvilket må jo gøre en forskel, om det gør meget elle lidt ved jeg ikke så skal jeg lave en 0-100% med slukket ´mobil


    mine stats var
    5 Min = 9 %
    10 Min = 18 %
    16 Min = 27 %
    20 Min = 31 %
    25 Min = 40 %
    30 Min = 48 %
    47 Min = 70 %
    1T 00M Min = 82 %
    1T 29M 30S Min = 100


    Kørte den app der hed battery repair den gav både mere batteri tid og mere hurtiger ladning også.

  • Tror den er svær at ramme helt plet med opladningstiden, kommer sikkeret os anpå hvilke apps du har til at køre i baggrunden når din mobil lader, GPS m.m. prøv at evt. at smide mobilen i Airplane mode og se om det booster din ladning.


    Jeg ved min Oppo Find 7 klare det den skal fra 0-75% på de 30min som Oppo lover.

  • Ja, der vil ALTID være en forskel på en slukket telefon og en tændt. Den slukkede bruger f.eks ikke strøm ligesom en tændt telefon vil gøre..


    Rigtig nok men der er grænser for hva de forskellige lader kan og Oppo's VOOC er bare bedst selv med skærmen tændt ;)