Newbie i problemer :)

  • Hej jeg står med med lidt problemer og håber nogen kloge hoveder herinde kan strøe lidt guldkorn :) jeg har hutlet mig til nogen dele et grafikkort ati 5870 hd apu amd a6 5400k og nogen ram som hedder corsair vs1gb800d2 4stk og en strømforsyning på 400w jeg har cdrom læser cpu køler blæsere og hdd så jeg mangler egentlig bare et bundkort eller hvad ?? Jeg vil ikke bruge penge på noget jeg ikke er sikker på der virker :) mit budget for at få det til at køre ordenligt er 1500 kr ca, det skulle gerne kunne trække nogen spil som lol og counter strike i med kvalitet gode råd modtages med kyshånd :)

  • Dette bundkort passer til din CPU
    Asus F2A85-V PRO til 399,49kr,-
    De ram du har fundet er kun DDR2 og passer ikke på det bundkort.
    Men du kan en ddr3 1x4 GB for ca 220kr,- eller 1x8 GB 420kr,-
    Et kabinet starter fra omkring 260kr,- bare husk at der skal kunne være plads til ATX bundkort.
    Mangler bare at vide hvilken strømforsyning det er, eller hvilke stik den har?
    Ellers kan du få en Coolermaster b500 ver.2 for 359,49kr,-
    Alle priser er fundet på computersalg.dk

  • min strømforsyning hedder blue storm II 400 er den stor nok til at trække de andre kompenenter ? og er der mulighed for at opgradere cpu senere hen med det bundkort til noget bedre da jeg har læst mig frem til at den nok ikke er særlig god ? og passer mit grafikkort til det bundkort undskyld det mange dumme spørgsmål men jeg prøver :D

  • Processoren er mere end rigeligt til LoL og CsS, du kommer til at køre begge de spil på high-ultra. Der ville ikke være nogen grund til at opgradere cpu da dit grafikkort ikke er så stærkt alligevel.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Du ligger nok lige på grænsen af hvad en 400W kan klare - Men der er ikke andet for end at prøve og installere det hele og prøve et spil af og se om maskinen overlever eller PSU'en slukker ned under belastning. :)


    Edit: Du kan jo eventuelt prøve Tweak's Facebook salg/køb's gruppe. Der dukker ofte hardware af lidt ældre dato op som ikke koster en halv bondegård - Så kan du også få to styks ram klodser i stedet for en. :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |