Hvad tror i prisen på AMD R9 390 og 390x bliver

  • Hej Alle sammen.


    Jeg er ved at spare sammen til en ny gamer pc til sommer, når AMD kommer med deres nye GPU.


    Jeg vil i den forbindelse gerne vide hvilken niveau prisen på AMD R9 390 og 390X antageligtvis bliver.


    Er der nogen der har et godt bud?


    Mvh.

  • De billigste modeller omkring 4000-4500. Mellemmodellerne 5500-6500. De vandkølede topmodeller 7500-8000.


    Men det er alt sammen spekulationer, du kan se på 5 forskellige hjemmesider og få lige så mange forskellige priser. Fakta er at vi intet ved før de rammer butikkerne. Det vi ved er at de ikke bliver billige

  • Intet er billigt ved lancering.. Men lad nu endelig være med at kaste de priser ud, der kommer direkte fra rygtemøllen :-) Vent hellere og se, når de lander :-)


    Allerførst ganske som Michael siger, lad os nu se hvad den egentlig kan inden du går helt i selvsving.


    For mig kommer ydelsen i første række, så er prisen kun en "mindre" detalje hvis ellers det kommer til at stemme nogenlunde overens, altså ydelse versus pris og det kommer vi jo ikke til at vide før produktet er lanceret, vel ?.


    AMD har jo selv været ude og sige, at flere af R9 3xx serien bliver opgraderede løsninger af bla. deres nuværende R9 290 serie hvor corenext har fået flere/bedre tilføjelser, så for mig findes der kun 1 produkt, som har interesse og det er R9 390X, som har det hele.


    Som altid så vil prisen nok ligge højt ved lancering og sådan er det hvis man vil have det allerbedste og nyeste, men egentlig gør det mig ikke noget da jeg vægter ydelse før pris.


    Opretter, er du helt ramt af hardware-itis, så tag en dyb indånding og sut på en isterning indtil vi ved hvordan det hele kommer til at forløbe.



    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.