GTX 970 eller lignende i Q6600 setup.

  • Hej.


    Jeg fik en spontan idé om at smide et GTX 970 eller lignende i mit relativt gamle setup, da jeg kører med to skærme til daglig, men også har en projektor som bliver brugt til film. Målet ville være at undgå at skifte monitor hver gang projektoren skal bruges, og ydermere undgå at skulle afgive den ene skærm hver gang projektoren skal i brug. Er der nogle oplagte problemer at tage i mente hvis jeg ville sætte et sådan kort eller tilsvarende i et ABit IP35 Pro med en Q6600? Og vil der være en nævneværdig performance forskel i forhold til gaming, eller vil jeg opleve at resten af maskinen er for stor en flaskehals? Mit nuværende grafikkort er et AMD 7850 HD.


    På forhånd tak.

  • Da jeg købte mit Titan kørte jeg det med en phenom x4 965Be. Selvfølgelig vil du miste noget performance ved at køre på så gammelt et system, ligsom jeg gjorde. Men hvis du overclocker din cpu til 3,0 så burde du ikke mærke den store flaskehals. Det er jo trods alt en quadcore og spil udnytter stadig ikke mere end de 4 kerner.
    Du kan køre alle spil som minimum, på en blanding mellem medium og høj kvalitets indstillinger. Med den q6600 og et 970.


    Men hvis det bare er for at holde en projector igang, kan du så ikke bare finde aktiv splitter?

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Vil du sætte to grafikkort i på samme tid?


    Hvis skærm og monitor kører samme opløsning, så er det da bare at klone billedet?


    Ellers er Windowstast + P din ven.


    Med hensyn til et GTX970 med en Q6600, så er det fuldt ud muligt, men du kan opleve at kortet ikke udnyttes 100% altid pga. en "svag" processor.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg havde faktisk godt overvejet en splitter, men må indrømme jeg gik hurtigt død i at overskue udbuddet. Desforuden virkede de relativt dyre til formålet. Men en splitter vil vel heller ikke give mig muligheden for at operere alle tre skærme på samme tid?


    Renegger:


    Nej, tanken er at køre med det ene kort alene, men at koble begge mine skærme og projektoren til GTX kortet.


    Eneste hurdle jeg har ved ikke at skifte hele systemet ud er egentligt, at jeg er ved at være en anelse træt af kun at have 6 GB RAM i. Ofte skal der ikke mere end 20 faneblade til i Chrome, samt lidt programmer i parallel før Windows begynder at beklage sig.

  • Det burde være mere end rigeligt, prøv og brug


    SSD Tweaker


    Så se om ikke det vil hjælpe dig, med at få lidt mere stabilitet i dit system.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.