Gamer bærbar til konfirmanten.

  • Hej Folkens.


    Hvad skal man gå efter?


    Sønnike skal konfirmeres her til foråret, og har ønsket sig en bærbar maskine, så han havde nemt ved at komme til vennerne og spille, og samtidig kan tage den med i skole og bruge den til lektier osv der.


    Jeg har kigget lidt på MSI og Asus, men ved ikke lige hvad man skal vælge.


    Der er jo også Medion og andre mærker, ved ikke lige hvad erfaringen er med dem.


    Han spiller LoL og CS:GO samt andre nye og ret kraftige spil.


    Pt. har han en stationær med i7 930 processor, 12Gb ram og et GTX560ti kort samt SSD.


    Jeg regner med den nye bærbare skal kunne erstatte hans stationære, og han eventuelt lidt senere kan investere i en dock til den, så kan ikke skal rode med kabler eller noget hver gang han tager den med sig.


    Kom med jeres input :)

  • Hvad ligge budgettet på....


    Medion synes jeg du skal holde dig fra. Deres hardware er ikke af god kvalitet.


    https://www.komplett.dk/acer-a…-hd-mat/832081#!tab:extra


    https://www.komplett.dk/asus-g771jm-173-full-hd-mat/824969


    https://www.komplett.dk/msi-gt72-173-full-hd/835624


    Her er der 3 prisklasser. De er alle gode for en bærbar at være. Men prisen stiger kraftigt, jo mere man vil have.
    Acerén er den billigste men du får okay bærbar for pengene.

    Asus Maximus VIII Z170
    Intel Skylake 6700K
    Nepton 140XL
    Evga Titan X Superclocked
    HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB kit
    Sandisk Ultra ll 120Gb SSD
    Western digital 1TB
    Corsair CX 750W

  • Hvad vil man mon kunne bygge en ITX maskine til, eventuelt en som han nemt kan tage med, altså i et kabinet der er nemt at transportere.. Tænker på noget alla Bitfenix Prodigy kabinettet.


    Hvis det kunne laves billigt nok, kunne man jo tilkøbe en god tablet han kan bruge i skolen.

  • Hej Kim


    Et ITX system, og prisen, handler jo basalt om, hvad du vil ofre, hvilke krav der er m.v. :-)


    En laptop, vild e fleste unge elske, men som gammel laptop nørd, så er det vigtigt du er obs på, at det kan være dyrt, at handle billigt. Der kan være markant forskel på, om du bruger 3000, eller 3500kr.


    Mht. Medion, så er det ikke så "Aldi" som i gamle dage. Ingen producent har idag råd til, at sende lort på markedet, det straffer brugerne omgående.


    Er knægten LAN fikseret, så ville jeg klart stile efter en lille LAN gamer, og så en tablet, som "studiemaskine"

  • En ITX maskine ville kunne bygges til rimelige penge. Men tror i det her tilfælde at han rent faktisk vil få mere ud af en bærbar. Men jo det ville da være rart at kende budgettet, for hvis man regner med at en sådan bærbar skal koste omkring 3000,- så får man ikke meget godt for pengene. Tror i hvert fald man skal op i 6-7.000,- klassen, her er der bred mulighed for at få en fornuftig maskine til pengene. En bærbar til 10.000,- og op efter, er ikke det værd imo, de vil godt nok være virkelig fede i starten, men efter et par år sidder man bare tilbage med en bunke dyr elektronik der er outdated, og som ikke nemt kan opgraderes.


    Sådan noget som det her tror jeg din knægt ville blive glad for:
    http://www.webhallen.com/dk-da…-win_81&atcl=external:ref

  • det er fine forslag og input i kommer med der..


    Jeg tror jeg må spore mig lidt mere ind på hvad det er han gerne vil.


    Han mødes ofte med vennerne til LAN, enten hos ham selv, eller ude hos vennerne. Jeg tror selv han vil blive glad for en ITX maskine med et godt grafikkort og setup.


    Han har dog ønsket sig en bærbar, men han er også vant til at bruge Ipad, så hvis man for de samme penge kunne bygge en brugbar ITX maskine som var nem under transport, og ydermere får en tablet, eventuelt med et tastatur cover til, så ville det jo nok også være noget han kunne bruge, og måske ville have mere gavn af længere frem i tiden.


    Jeg frygter bare at køber man en maskine til 9000kr, så går der måske ikke flere år, før den enten er tabt på gulvet og gået i stykker, eller den er outdated og ikke kan opgraderes. Det kan man jo for det meste med en stationær maskine.

  • Hvis vi skal vende den rundt, hvad skulle man så købe af ITX maskine, hvis man skulle bygge sådan en til knægten.


    Hvilken CPU og GPU skal man gå efter.


    Intet skal være beregnet til overclocking, da han ikke roder med den slags. Det skal bare virke.


    Jeg regner med 8Gb ram er fint, det er vist sjældent spil bruger meget mere end det.


    Kabinettet skal være super nemt at transportere, altså et med håndtag, så han kan tage maskinen med uden problemer.


    Jeg smider en kombination af SSD og HDD i maskinen. så han lige kan have et par spil og systemet på sin SSD og så ellers gemme data på sin HDD, og de spil han ikke spiller så tit.

  • Du kan faktisk gøre det rigtig billigt og bruge hans gamle system. Processoren er stadig kraftig nok og hvis i overclocker den kan den let blive kraftigere end næsten alle bærbare processore :P så her skal du bare finde en luftkøler til 300-500.


    Edit: Havde overset du ikke var så vild med OC. Men det tager får minutter at klare. Uanset hvad så er den i7 stadig stærk nok til at trække spil uden problem. Den kan ihvertfald sagtens beholdes klare spil på medium-high indstillinger.


    Grafikkortet er ved at blive lidt svagt men du kan finde et brugt 560ti til billige penge og så får du altså en kraftig maskine igen. Hvis altså du har mulighed for 2 grafikkort på bundkortet. Kræver 2xPCIE x16/x8. Ellers måske bare opgradere grafikkort til et helt nyt. Men for at slå 2x560ti. Skal du op i et 770 før du får nævneværdig performance.


    Jeg ville anbefale at lave en opgradering og bruge de resterende penge på en bærbar. Du kan få en bærbar til ~4000-5000kr som trækker de "små" spil som LoL, CS:GO uden problemer. Så er han godt dækket ind. :9xo

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

    Rettet en gang, sidst af emilpapis93 ().