Hvorfor falder Geforce 670 ikke i pris

  • Hej.


    Jeg har et Geforce 670 Grafikkort.
    Jeg havde håbet at jeg kunne købe et billigt ekstrakort til Sli, men de falder ikke i pris.


    Er der nogen forhåbninger om at de falder (en del) i pris inden for nærmeste fremtid?


    Mvh.

  • Skal to kort være helt ens for at virker i Sli?

    Så vidt jeg ved behøver de ikke at være helt ens, men de skal have samme GPU og jo mere der er ens jo bedre.


    Hvis de har forskellig mængde ram vil det være kortet med mindst ram der er referencen og det andet korts "ekstra" ram vil ligge uudnyttet hen.


    Læs evt. dette udemærkede indlæg der giver god indsigt i hvad der skal til og hvad der kan lade sig gøre:
    https://forums.geforce.com/default/topic/469402/


    EDIT: Har lige kigget lidt mere på artiklen og den modsiger mig hvad ram angår:


    - All GPUs must have the same amount of VRAM and an identical Bus Width
    -- You cannot use a "2GB" version with a "4GB" version or "3GB" version with a "6GB" version in SLI or a 1GB 192 bit bus with a 1GB 256 bit bus Etc.
    Note: It used to be possible to enable SLI on cards with differing VRAM but this is no longer available.


    Jeg er dog ikke sikker på han har ret men vil gerne høre fra andre her på forumet. Kan man blande kort med forskellig ram?

  • Det kan du ikke med Nvidia, der skal kortene være ens, producenten er dog ligegyldig.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg syntes at det brugte kort på hwt blev for dyrt.


    Jeg tror jeg holder øje med om jeg kan få et brugt kort.


    Jeg er dog stadigvæk overrasket over at kortet ikke faldt i pris, før forhandlerne stoppede med at have det på lager.


    Tak for jeres svar.