Nedsætte støj fra computer

  • Tag et kig på Phanteks Enthoo Pro, det er skam også et lækkert kabinet. Dog er det fra Nzxt også super lækkert.



    NZXT S340 har jeg til stuecomputeren, og det er et superfrækt kabinet at arbejde i Det kan klart anbefales, og der kan installeres en god omgang stille blæsere fra enten Noctuas REDUX serie eller Corsairs SP Quiet Edition serie


    Thermalright HR-02 Macho er fin, og især hvis du udskifter standardblæseren med en fra de omtalte Noctua eller Corsair serier


    SP serien er lavet til at blive installeret på et rad og ikke i ens kabinet. Der skal man købe AF serien.



    Passer mine stumper over NZXT S340? for det er et rigtigt fedt kabinet. Hvad ville i så mere udskifte nu jeg er igang. for ca et par tusind


    SSD vil jeg undgå da dit bundkort kun understøtter sata2 og kan derfor ikke betale sig at købe en SSD. Du kunne købe nogle 1600mhz ram og et nyt grafikkort.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Hvis dine upgrades skal være for at sænke støjniveau


    Nu du kigger på nyt kabinet kunne det være en mulighed i samme omgang at skifte PSU/strømforsyning nu du alligevel skal flytte alt hardware.



    Flå siden af dit kabinet og se om du har en noname skrammel PSU eller en kvalitetsPSU i dit nuværende setup.


    Ellers gælder det bare om at eliminerer støjkilder en efter en som du har råd.


    HDD --> SSD giver både nogle langt bedre loadtider, men kan også fjerne vibrationer/støj fra en gammel HDD hvis du ikke har behov for et kæmpe lager.


    CPU køler som allerede nævnt.


    GFX køler, hvis de nuværende "bare" har en stockkøler kan det være en fordel at skifte til noget bedre.


    Sikrer et godt luftflow i det nye kabinet med et par blæsere.


    Kabinet kunne du måske finde et med nogle støjreducerende måtter/isolering.


    Held og lykke med projektet :boxing:

  • Højt statisk tryk.. I know. Men de fungerer nu altså ganske godt alligevel, og jo en SSD giver bedre performance på SATA-II :-) Men generelt har Jesper dog ret.. Hellere smide pengene efter et bedre grafikkort, da det er der, du vinder mest :-)

  • Du kan købe mit kabinet, og bor du ikke for langt væk og har du brug for hjælp, kan jjeg måske hjælpe.

    ASUS MAXIMUS VI HERO
    Intel i7-4770K.
    4x4GB G.Skill RipjawsX DDR3-1600.
    MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB PhysX
    840EVO 250GB SSD.
    840EVO 500GB.
    Be Quiet! Silent Base 800
    ASUS VG278HE 27"
    Logitech: G700 mus
    Logitech: G710+ tastatur
    SENNHEISER PC-363D GAMING HEADSET

  • Hvordan kan det være du selv vil skifte dit ud? :)


    Vil prøve noget andet, og vil havde et mindre kabinet fordi jeg står og skal til at flytte.

    ASUS MAXIMUS VI HERO
    Intel i7-4770K.
    4x4GB G.Skill RipjawsX DDR3-1600.
    MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB PhysX
    840EVO 250GB SSD.
    840EVO 500GB.
    Be Quiet! Silent Base 800
    ASUS VG278HE 27"
    Logitech: G700 mus
    Logitech: G710+ tastatur
    SENNHEISER PC-363D GAMING HEADSET

  • Så har jeg fået købt køler og nyt kabinet. Nogen der har en god ide til en strømforsyning som jeg også ville kunne bruge når jeg opgraderer resten af computeren.


    Tak :)


    Prøv og kig på XFX, det er nemlig Seasonic, som er OEM på den, de holder vand.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • er det en lydløs psu ebo? :)


    Den er i den rigtig lave ende.
    Ellers skal du op og have en digital PSU, men de koster en bondegård endnu og egentlig er der vel kun 3 som tilbyder det for øjeblikket. Jeg leder selv efter en bestemt nu, og regner med at smide imellem 1500-2000 kr for en PSU, men den som jeg gerne vil have, den fik jeg svar på igår, at den ikke endnu er kommet til DK.



    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.