Budget gamer PC - evt byg selv

  • Hej!


    Jeg er pt. på jagt efter en billig stationær gamer-pc og er klar på at samle selv for at få mest ud af pengene!


    budgettet er på 4000-4500! fordi jeg også skal have fat i en god skærm samt tastatur.


    jeg har selv fundet følgende eksempler, 1 sæt saml selv med intel og et med amd:


    https://www.komplett.dk/saml-selv-intel-core-i3-4160/757284



    https://www.komplett.dk/saml-selv-amd-entry-gamer/794925



    Hvilket build er bedst til prisen, har i evt. et bedre build til prisen?


    OBS: Jeg gamer pt på min Asus bærbar som har I5 processor(1,6 gz) og Geforce 740gt


    Så den pc jeg ender med at købe skal være markant stærkere end den bærbar jeg pt har.


    Jeg spiller primært spil som LOL, CSGO, Diablo 3 men vil i fremtiden måske spille mere krævende spil som BF4, Crysis 3, Farcry 4 osv.


    pf. mange tak! :)

  • hvad er det samlede budget til computer skærm og tastatur ?
    for en af de vigtigste ting i en gamer maskine er grafik kortet og det må siges at være meget entry lvl i de to maskiner ...

  • hvad er det samlede budget til computer skærm og tastatur ?
    for en af de vigtigste ting i en gamer maskine er grafik kortet og det må siges at være meget entry lvl i de to maskiner ...

    Hej! Budgettet er absolut maks 6000 inkl, skærm og tastatur.
    Jeg ender måske med at købe en brugt skærm af mine kammerater selvom jeg har hørt bedst om en 144mz(1700 kroner)
    - så her kan der muligvis spares

  • En 144hz skærm bliver næppe relevant uden hardware som faktisk kan hive FPS nok til at vise 144 FPS til at begynde med. Men hvis den er brugt så kan det jo sagtens være det bedste bud økonomisk. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • En 144hz skærm bliver næppe relevant uden hardware som faktisk kan hive FPS nok til at vise 144 FPS til at begynde med. Men hvis den er brugt så kan det jo sagtens være det bedste bud økonomisk. :)

    Men kan de builds jeg har vedhæftet ikke køre spil som CS:GO i over 144 FPS?


    Btw. så den brugte skærm jeg snakkede om IKKE en 144hz, men bare en standard og derfor ville jeg kunne spare her.


    Det var kun fordi jeg troede at det var nødvendigt at gå ud og købe en split-ny 144 hz skærm til 1700 at jeg satte budgettet på pc'en til 4000-4500.

  • Counterstrike? Jo det kan du sikkert - Men nu er Source også en meget gammel motor med meget simpel grafik.


    Men du skal nok næppe forvente det af noget som helst andet spil på din liste. Det er svært nok at få 60fps i de tungere titler på din liste med en computer til det dobbelte. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Counterstrike? Jo det kan du sikkert - Men nu er Source også en meget gammel motor med meget simpel grafik.


    Men du skal nok næppe forvente det af noget som helst andet spil på din liste. Det er svært nok at få 60fps i de tungere titler på din liste med en computer til det dobbelte. :)

    Ok - men til prisen, er den hardware så ok? Jeg er klar over jeg ikke kommer til at køre spil som BF4 på ultra osv. Men de 2 builds må vel køre markant bedre end min nuværende standard bærbar tænker jeg - hvilket var ideen.
    Hvilket af de 2 builds er bedst og kunne man evt bygge noget meget stærkere til 5k?


    Pft!