Opsætning af Cisco router til bridge

  • Hej


    Ret mig venligst hvis ikke tråden hører til her :)


    Men jeg står i den situation at jeg skal indtaste på en hjemmeside brugernavn og password hver gang jeg vil på nettet med den valgte enhed.
    Og den tillader iøvrigt kun en bruger logget på ad gangen. Så det vil sige at jeg kan ikke på være på nettet samtidig med min bærbar eller tablet.


    Jeg tænker så om jeg ikke kan få min router (cisco E2000) til at være logget på så jeg derfor kan få flere enheder på nettet ad gangen via routeren.


    /mcl0vin

  • Det kan du godt, end et har intet med bridge at gøre på din Cisco router.


    Tilslut den via den WAN port og find PPPoE indstillingerne i din router og her taste dine login oplysninger (hvis det er PPPoE der benyttes til password).


    /ask

  • Er det i gennem noget antenneforening? For så kunne det godt lyde som om du har tilsluttet noget forkert...


    Jeg har nemlig internet i gennem min antenneforening, og der skal routeren oprettes/registreres som en enhed. Det bliver så den enhed der får din offentlige ip-adresse.
    Det modem jeg har fået fra min isp/antenneforening er både modem og router, men én af de fire lan-porte der er i den (mener det er port 4 på min), kan bruges til tilslutning af egen router.
    Ellers er der måske en selvbetjeningsside hvor du kan slå router-delen fra, så det er din router der skal bruges.

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *