En hårfin grænse

  • Hvem har ret? 12

    1. Mig (8) 67%
    2. Kvindemenneskerne (4) 33%

    Tænkte det var længe siden, at jeg har været aktiv herinde, men er lidt i et dilemma lige nu, hvor jeg ikke kan finde svar på Google.dk (it finally happened!)


    Jeg sidder i en diskussion med min kære mor og kæreste, og de holder sammen mod mig! Jeg er bange for, at jeg tager fejl, men til problemet: Hvad betyder "en hårfin grænse"?


    Jeg har altid tolket det, som at når man bruger det udtryk, så er det fordi grænsen mellem to ting er så fin, at man ikke er sikker på, hvilken side af grænsen man er på.
    Som fx "der er en hårfin grænse mellem gal og genial". Jeg tolker det som at man ikke er sikker på, hvorvidt man er gal eller genial.


    Både min kæreste og mor mener dog, at det udtryk betyder, at grænsen er så fin, at man enten er på den ene eller på den anden side; altså den er målbar.


    Jeg håber, at jeg ikke har levet mit liv og misforstået det udtryk! ?(

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Det er en "hårfin" grænse, forstået på den måde, at grænsen er lige så tynd som et hår. Derfor er det en grænse, som let kan "overskrides", altså det kan lige så godt være det ene, som det andet.


    Det er i hvert fald min forståelse. :)

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • det er klart du ikke kan finde noget med "en hårfin grænse" da der i følge nogle sprog nørder jeg kender, ikke er noget der hedder dette, men "en hårfin balance" det er der noget som hedder, og i øvrigt giver de dig ret :9xo