Hjælp til valg af grafikkort

  • Hold da op hvor kom tråden ud på et side spor.


    Shilka det er meget fint at du op i en kondensatorne.. Men i dette tilfælde hvor PSU'ens typiske temperatur ligger på 0-40°C så vil de (Kondensatorne) have en levetid på langt over 15år, og dette er så over 130000 timers drift.


    *EDIT*


    Personligt vil jeg anbefale at gøre brug af MSI, de har sgu en fin kølesystem i deres Twin-Frozr system.


    MSI GTX 970 GAMING 4G (4 GB)

  • Shilka det er meget fint at du op i en kondensatorne.. Men i dette tilfælde hvor PSU'ens typiske temperatur ligger på 0-40°C så vil de (Kondensatorne) have en levetid på langt over 15år, og dette er så over 130000 timers drift.


    Tåbeligt argument.


    Quote

    Skipping to the negatives I managed to spot: Its fan may offer an incredibly quiet operation by engaging late, but I was taken aback by the dangerously high temperatures inside the hot box, which were due to the fan's refusal to engage sooner. Such temperatures stress highly sensitive components, like capacitors, which may affect reliability down the road

  • Den ligger også ret meget mellem Gigabyte og MSI på nuværende tidspunkt.
    Den højere klokfrekvens tiltaler mig på Gigabyte, samt de reviews der taler om lidt lave støj end MSI... men så har MSI til gengæld skrevet at deres fans ikke arbejde ved lav belastning.


    De ligger meget tæt på hinanden i forhold til hvilket et jeg vil bestille hos den lokale pc pusher.


    Med mindre der ligger et suverænt bedre kort lige klar til at blive udgivet?

  • De ligger rimelig side om side i performance.


    Dog kan jeg læse mig frem til at Gigabyte slår de andre på performance og temperatur, mens MSI har lavere støjniveau.


    Så jeg vil nok til denne model, selvom jeg er lidt fan af MSI, sige at Gigabyte GTX970 er bedre valg :)

  • Irrellevant pointering.


    De temperature de opnår er når rum temperatur er over dansk standard, altså over 40Gr. C.


    Du aner jo ikke hvad du taler om. Strømforsyninger bliver ikke anvendt i isolation, de sidder inde i et kabinet med komponenter der skaber varme. Og ovre i Jonnyguru's test passerer strømforsyningen 50 grader ved en urealistisk lav temperatur.


  • Du aner jo ikke hvad du taler om. Strømforsyninger bliver ikke anvendt i isolation, de sidder inde i et kabinet med komponenter der skaber varme. Og ovre i Jonnyguru's test passerer strømforsyningen 50 grader ved en urealistisk lav temperatur.

    Jeg har 5 fans der køler mit gigantiske kabinet med masser af mesh - mon ikke det går...


    Nu til noget helt andet:


    Er det mon værd at vente på et monster som fx.: Galax GeForce GTX 970 HOF?


  • Du aner jo ikke hvad du taler om. Strømforsyninger bliver ikke anvendt i isolation, de sidder inde i et kabinet med komponenter der skaber varme. Og ovre i Jonnyguru's test passerer strømforsyningen 50 grader ved en urealistisk lav temperatur.


    Vi er vidst alle sammen enige om at varme stiger op ad, i og med at PSU'en er monteret i bunden af kabinettet, så vil den få hjælp via det luftflow som bliver skabt af indsugening i fronten bund, og udsugning i bag top/top af kabinettet til at komme af med varmen.


    Hverken GPU eller CPU temperaturen kommer til at påvirke at PSU kommer over 50°C i omgivelses temperatur, i det omfang du forsøger at genskabe.


    JonnyGuru om Power supply


    Her fortæller JohnnyGuru omkring PSU og temperaturer, læg mærke til skemaet der siger 100% load, altså skal OP bruge alle hans 850W til rådighed, som han ikke kommer i nærheden af.


    Han bruger højst sandsynligt nærheden af 500W som absolut maksimum, altså ~48% load som absolut maksimum.


    På den graf som bliver vist ved JohnnyGuru så er skæringspunktet 50% ca det samme som 60°C i omgivelsestemperatur.


    Det er fint nok at du forsøger at give skylden på PSU'en Sakkura, men de punkter du oplyser er ved 100% Load stadigvæk, det er irrellevant i forhold til den situation iBrains kommer til at stå med.

  • Jeg har 5 fans der køler mit gigantiske kabinet med masser af mesh - mon ikke det går...


    Nu til noget helt andet:


    Er det mon værd at vente på et monster som fx.: Galax GeForce GTX 970 HOF?


    Den ser rimelig nasty ud.


    Mon ikke den er værd at vente på i dit tilfælde, men bliver spændende at læse reviews hvordan den performer kontra andre mærker :)


  • Læs din egen kilde, før du braldrer op:


    Quote

    A normal operating temperature for a power supply is 40°C