Cooler Master Nepton Roundup test

• Cooler Master har for nyligt lanceret en ny serie af AIO vandkølere i deres Nepton-serie, og de lyder navnene Nepton 120XL og 240M. Her på Tweak.dk redaktionen har vi modtaget begge kølere, og vi skal i denne omgang tjekke dem begge to ud i en sammenligningstest. Jeg er meget spændt på at komme i gang med at vise jer de nye Nepton kølere, og det er med stor fornøjelse, at jeg inviterer jer indenfor til Tweak.dk's seneste AIO review.

[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/201…ndup_01_praesentation.JPG]

Læs Cooler Master Nepton Roundup test

• Hej Lars. God test.

En general kritisk observation. Jeg kunne godt tænke mig, især når du selv benytter Delta temps.

Ville det ikke være muligt at konstruere et skema, hvori alle kølere du/i tester bliver plottet ind, således der er en oversigt over ydeevne. Det er set tidligere på andre udenlandske HW-sites.

ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

BenQ 27" LED GW2760HM

• Hej RasmusS.

Det er mig, der har skrevet testen, så jeg kan lige så godt svare :)

Det skema er i gang, men testsetuppet er et helt nyt X99 setup, hvor vi før testede med Z68 og 3570K. Derfor er skemaet også blevet startet forfra, og efterhånden som vi får flere igennem maskineriet vil listen også vokse sig større :) Nepton kølerne er de allerførste AIO kølere, der er blevet testet med vores nye system, og derfor finder du også kun de to på listen.

Ligeså er der kun Hyper 612 Ver. 2 på listen over luftkølere nu, da det også er testet på vores X99 bænk.

Jeg håber, at det giver god mening :) Jeg mener bare ikke, at resultater fra vores nye setup skal plottes ind i den gamle oversigt, da to så forskellige systemer ikke bør sammenlignes.