Samsung EVO 840 SSD firmware update

• Så er der endelig kommet en firmware update til vores elskede SSD'ere.. Jeg er nok ikke den eneste der sidder med sådan et. Det skulle rette problemet med drop i hastighed.

http://www.samsung.com/global/…ml/support/downloads.html

"Samsung SSD 840 EVO Performance Restoration Software"

Den siger noget om at man kan risikere at miste alle sine filer, men det har jeg ikke oplevet endnu, så mon ikke det bare er en standard advarsel ? GL HF

• Kan lige tilføje at jeg var nød til at sætte mine sata porte i bios'en til at køre ide i stedet for ahci for at få den til at installere. Det kom og sagde at jeg havde en 3. parts driver og at jeg skulle bruge windows drivere. Det lader til at hænge samme med at jeg har et Asus Sabertooth 990FX bundkort, så prøv det hvis i har samme problem (det ændre ikke noget på opstart og kan stilles tilbage når installationen er færdig).

Asus Maximus VII Formula m/ Intel i 7 4790K @ 4,6 GHz
    16GB Corsair Vengeance DDR3 1600 MHz CL9 @ 1632 MHz
    2xSamsung 840 Evo 240GB (RAID 0) og WD Red 2TB
    Asus Strix GTX 980 Ti DCU III OC @ 1380 MHz

• Det ændrede ikke på noget i mit tilfælde i hvert fald. Og det var den eneste måde jeg kunne få det til at virke. Skal ikke kunne sige om det er en fejl i bios'en der er skyld i det hele.

Asus Maximus VII Formula m/ Intel i 7 4790K @ 4,6 GHz
    16GB Corsair Vengeance DDR3 1600 MHz CL9 @ 1632 MHz
    2xSamsung 840 Evo 240GB (RAID 0) og WD Red 2TB
    Asus Strix GTX 980 Ti DCU III OC @ 1380 MHz

• Ændring af SATA controller fra AHCI til IDE vil i 99% af alle tilfældene resultere i BSOD under indlæsning af Windows.. Så det er nok lidt forkert at sige, at det ikke ændrer på noget :-)

Men hvis man er klar over det så er man nok også klar over at man kan skifte fra AHCI til IDE i windows forinden og helt undgå BSOD problemet. (og så tilbage igen bagefter selvfølgelig) :)

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |