Geninstall af Win 8 ????

  • Hejsa.


    Jeg har en veninde som har købt en ny Asus bærbar .
    Hun ville forsøge sig med at starte den op , install den , men der er åbenbart gået koks i det , den ville lave en opdatering af Windows , jeg har nu fået den og prøver at få den op at køre , men nu "siger" den ,Gendanner ændringer og der har den stået i 2 timer og sker ikke andet .
    Har tjekket Asus hjemmeside for at lave en reinstall , men ifølge deres side skal det ske i Windows tilstand , og det er lidt svært når den ikke vil starte op.
    Kan jeg gøre andet ???



    SMLDK

  • Var lidt for hurtig på tasterne , tjekkede deres online manual og fandt en måde , men fedt hjalp ikke , man skal åbenbart selv lave et image for at lave en reinstall , møg.



    SMLDK

  • Der burde ligge en (skjult) partition med med gendannelses-image. Om ikke andet, så plejer der at være en eller anden taste-funktion ifm. opstart der kan gøre det for dig.

    +1


    Det var mere i gamle dage, at der fulgte en CD med. Min gamle bærbar (Toshiba) skulle man holde '0'-tasten inde, mens man bootede maskinen, derefter kunne man vælge at gendanne til fabriksindstillingerne. Det er sikkert en anden tast / fremgangsmåde med ASUS.


    /Peter

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Det kræver stadigvæk at der er en partition intakt med fabriksinstallationen.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Asus X551AC . og ja der ligger en partition , men som jeg læser det så skal det gøres i Windows , lyder dog mærkeligt.
    Men har aldrig haft Win8 , og alle de andre nyere win versioner så kan man taste eks f12 eller lign under opstart så kommer man ind på reinstall.



    SMLDK

  • Det kan betale sig at smide sin Windows install over på et USB stick med alle updates... :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |