iPhone 6 eller iPhone Plus?

  • Hej alle sammen,


    Jeg er i den situation, at jeg gerne vil have skifte min gamle iPhone 4S ud med en ny smartphone. Jeg havde allerede besluttet mig for at købe den nye iPhone 6, når den udkom. Dog har Apple som bekendt valgt at lancere to nye smartphones. Jeg står derfor i et dilemma, om jeg skal købe iPhone 6 eller iPhone Plus. Et hurtigt kig på de danske priser viser, at iPhone Plus er dyrere end iPhone 6: http://i6pris.dk/iphone-6-pris/. Jeg har dog meget svært ved at gennemskue forskellen på de to smartphones (udover at der er forskel på skærmstørrelsen).


    Jeg håber, at nogen kan gøre mig lidt klogere på forskellene :-)

  • Jeg er selv i samme dilemma.
    Min gamle iPhone 4S står også til en udskiftning.


    Jeg vakler også selv mellem de to nye.


    Du kan læse mere om forskellene på de to her: http://www.trustedreviews.com/…iphone-6-vs-iphone-6-plus


    Jeg har selv svært ved tanken om at gå rundt med et kæmpe skærebræt i lommen i form af en iPhone 6 Plus,
    men det irriterer mig at Apple har
    givet Plus versionen flere nye features en "Den Lille".
    Her tænker jeg mest på kameraet, pixeltætheden, og nogle af de features i iOS 8, som kun kan bruges på Plus'en.


    Selvom jeg er en lille tæt mand med en forholdsvis høj vægt, frygter jeg alligevel at blive blæst omkuld af en sidevind,
    men man står og snakker i telefon med sin 6 Plus.
    Men som en klog mand fra hjemmesiden The Verge sagde, så bruger man jo sin iPhone til MEGET andet end at snakke i.
    Faktisk bruger jeg langt fra mest min til tale, men til alt muligt andet.
    Jeg har godt nok min iPad Air til alt det hvor iPhonen er for lille, men nu må vi se.


    Jeg ender nok med at vælge Plus'en, og damen herhjemme vil have 6'eren. Så må vi se hvor stor forskellen er.
    En ting er i hvert fald sikkert.
    Der kommer cover på min, mest for at beskytte bagsiden, men også for at gøre den ikke 'vipper' på kameralinsen når den ligger på en flade.

  • Enig med Bubbi, det er hamrende ærgeligt at der er den forskel på 6 og 6 Plus med blandt andet kamera og batteri (og desværre flere andre funktioner). Jeg ville rigtig gerne have modellen med det bedste kamera det er en af de ting jeg bruger min telefon mest til, men omvendt så bruger jeg den også under løb/træning hvor den store 6 Plus vil blive alt for stor og tung at have med. Så jeg ender nok med 6'eren da den er noget lettere at have med rundt, og så må jeg tage en lille powerbank med de få gange jeg har brug for lidt ekstra batteri når jeg er ude.

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Jeg så også lige en video med en der bøjede den med håndkraft og den bøjer godt nok let, altså 6plus. Folk klager allerede over det bare sker efter den har været i forlommen. Men det kunne jo selvfølgelig løses med et godt cover. Bare lidt ærgeligt når man plejer at få en holdbart stykke hardware i hånden fra Apple.


    https://www.youtube.com/watch?v=znK652H6yQM
    hvis ikke i vil se det hele så skip til 2:15.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Indtil videre skal jeg ikke have ny. Ærger mig stadig over de ikke kunne beholde størrelse fra 5/5S, som jeg syntes er perfekt. Eller faktisk kan jeg bedre lide størrelsen på 4/4S.
    Skulle jeg skifte mening, hvilket ikke er helt utænkeligt, bliver det helt klart en 6´er. Jeg har prøvet et par større Android´s, og det er bare ikke mig med en stor mobil.

  • Bauner jeg ved ikke hvorfor du så ikke har prøvet de mindre android telefoner? Min moto x holder ihvertfald fysisk bedre end iphone 6'eren det er helt sikkert. Og den køre nok ikke meget langsommere. Om den overhovedet gør, er nok mere spørgsmålet.


    Android har altså ikke kun telefoner på 5"+ ... :pinch:

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Jeg hentede min 6'er i morges. Sad i kø fra 5.30 til 7.30, og gik ind som den første til at få deres eneste 64GB Space Gray iPhone 6.


    Hold nu op hvor er finishen bare lækker med de rundede kanter på skærmen. :)

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Jeg hoppede i elgiganten i dag. Var der 9.45 og blev nr. 3 i køen.
    Shit den er stor den Plus'er.
    Det er simpelthen et for stort spring fra 4S til en 6 Plus.
    Tog dette billede af deres 4S'er ved siden af en 6 Plus:


    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/092014/image12.jpg]


    Det kunne jeg simpelthen ikke arbejde med.
    Så det blev til en almindelig 6'er i hvid (ligesom min iPad Air) og med 64 GB.


    Gal den er lækker.
    Måtte dog i Humac for at få et Apple læder cover til den.
    Men super lækker telefon, som jo er MAX hurtigere end min gamle 4S'er.

  • Iphone 6 er jeg helt enig i det er en super lækker telefon og med den mindre skærm holder den garanteret en del bedre!


    Tillykke med jeres telefoner! :9xo

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Tror I den klarer sig bedre uden cover denne gang ? (mht. ridser osv.)


    Jeg tror det bliver noget af det samme igen, materialet er jo det samme. :)

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Jeg er også overbevist om at det bliver det samme.
    Det er jo stadig aluminium bagsiden er lavet af.


    Derfor vil jeg råde mange til at få et cover.
    Apples egne covers er meget tynde, og giver på ingen måde en stor og klumpet fornemmelse.


    Jeg har selv købt det mørkeblå lædder cover.
    En anden ting rigtig godt kan lide ved de covers er at de stikker et par millimeter ud over skærmen.
    Derfor vil telefonen ikke ligge direkte på skærmen hvis man ligger den med skærmen ned af.


  • Ødelægger det ikke lidt det lækre ved den afrundede kant på iPhonen 6/6+ skærmen?


    Jeg har selv overvejet Apples lædercovers, men de er godt nok dyre. Vil gerne lige prøve at se et først, inden jeg bare bestiller i blinde.


    Og beklager jeg kom til at editere dit indlæg Bubbi - jeg ramte Rediger i stedet for Citer knappen. :pinch:

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Så slet ikke du havde skrevet.
    Jeg har altid haft covers på min iPhone lige på nær 3G/3GS.


    Synes bestem ikke det ødelægger noget ved den.
    En af de primære grunde til jeg har cover på, er at coveret går 1 millimeter eller 2 ud over skærmen, så iPhonen kan lægges på et bord,
    med skærmen nedad uden at skærmen rør bordet.
    Ud over det neutralisere det jo også de millimeter kameraet stikker ud på bagsiden.
    Så den nu kan ligge fladt på bagsiden.


    Og så har det jo også resulteret i at jeg aldrig har haft en ødelagt iPhone til trods for den ryger på gulvet/asfalten i ny og næ.
    Jeg er fuldt ud tilfreds med Apples lædercover, synes det ligger perfekt i hånden.

  • Min storbror har lige fået en Iphone 6 (ikke plus) og hold da kæft den ser godt ud! Nu er jeg selv gået over til android og kommer nok ikke tilbage. Men jeg kan nu stadigvæk værdsætte en telefon med lækkert design.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Må jeg spørge, hvad du endte med at vælge? Jeg står selv i samme situation pt., bortset fra, at jeg ikke selv skal betale (firmatelefon). Desuden skal den også bruges til at skrive en del mails osv. Derfor hælder jeg en del til Plus, men jeg er simpelthen sådan i tvivl, om jeg bliver træt af sådan en stor klods, der ikke kan gå i lommen.


    Jge skal have en stor model, rent hukommelsesmæssigt, og selv om jeg ikkke selv skal betale, må jeg også sige, at de iPhone plus priser, der lægges for dagen, gør mig lidt jydenærig - helt ærligt, kan en mobil være næsten 8000 kroner værd? :))

  • Må jeg spørge, hvad du endte med at vælge? Jeg står selv i samme situation pt., bortset fra, at jeg ikke selv skal betale (firmatelefon). Desuden skal den også bruges til at skrive en del mails osv. Derfor hælder jeg en del til Plus, men jeg er simpelthen sådan i tvivl, om jeg bliver træt af sådan en stor klods, der ikke kan gå i lommen.


    Jge skal have en stor model, rent hukommelsesmæssigt, og selv om jeg ikkke selv skal betale, må jeg også sige, at de iPhone plus priser, der lægges for dagen, gør mig lidt jydenærig - helt ærligt, kan en mobil være næsten 8000 kroner værd? :))

    Iphones har altid været overpriced. 5,5 tommer er ikke stort overhovedet. Kan ikke se hvad grunden er til at vælge en Iphone udover deres styresystem som alligevel prøver at efterligne Android.