Test af MSi Twin Frozr GTX 970 Gaming 4G grafikkort

  • Så kom dagen altså, som jeg er ret sikker på, at stort set alle ligeså IT-interesserede som undertegnede selv har set frem til med længsel. Det er nemlig i dag, fredag den 19. september 2014, at Nvidia's seneste serie af grafikkort, 900-serien, bliver lanceret, og selvfølgelig er Tweak.dk på banen med et review af GTX970 4 GB fra MSi, der lyder navnet MSi Twin Frozr GTX970 4G.
    Hvad den nye grafikchip fra Nvidia egentlig har at byde på, finder vi ud af om lidt, når jeg bringer jer meget mere. Så på Tweak.dk's vegne byder jeg jer velkommen indenfor til vores dugfriske GTX970 review direkte fra NDA.



    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2014/review/2083/large_front.png]






    Test af MSi Twin Frozr GTX 970 Gaming 4G grafikkortet

  • Fed anmeldelse, super-godt kort. Men er det meningen teksten i graferne skal være så lille? Jeg nåede lige at have et WTF-moment da jeg så GTX 970 på linje med GTX 760 i Metro Last Light. Det var så GTX 760 Mars (dual-GPU)...

  • Fullsize links er blevet fucked-up, Sakkura. Jeg ved ikke lige, hvad der er sket, og jeg fikser det ASAP :-)


    Det gik hurtigt. :9xo


    Kiggede lige på Komplett, og der kan man såmænd få Zotac og EVGA GTX 970 til 2499,-
    Det er jo kun en smule mere end GTX 770. Og endda marginalt billigere end GTX 770 4GB. 8|

  • #9 - Uden at vide det med sikkerhed vil jeg mene, at MSi har undladt backplate, da de varme komponenter sidder på fronten af PCB'et, og her har VRM og VRAM fået egen heatsink, der bliver kølet af Twin Frozr køleren. Så jeg tror simpelthen ikke, at man har set noget formål med en backplate. Derfor vil det også gøre kortet billigere at fremstille ved at udelade den, hvilket i sidste ende er til forbrugerens fordel :-)

  • Quote

    Det er også en fordel i SLI, fordi en backplate jo gør kortet en smule tykkere, så det nederste kort kan hæmme lufttilførslen til kortet ovenover.


    Det var nvidia grund til ikke at smide en backplate på deres reference kort.


    Det fik de så også løst.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB


  • Det er det vist ikke, men hvorfor vil du også slå det fra? Jeg tjekkede det ikke, for det er jo en megafed feature.

    Har kigget lidt på deres officielle side og vil tro deres "gaming app" måske kan klare det, men som med mit nuværende kort vil jeg da hellere have blæserne spinder langsomt rundt og holder kortet på de 30 grader end at have passiv køling og det ligger på 40+, kan da godt være det bare er mig der er skør :) forstår ikke helt hvordan i kan ligge på 30 grader med passiv køling, de fleste andre reviews jeg har læst ligger på 40-48, kan da ikke være så stor forskel om så temperaturen i rummet hvor testen bliver lavet :)

  • Quote

    Har kigget lidt på deres officielle side og vil tro deres "gaming app" måske kan klare det, men som med mit nuværende kort vil jeg da hellere have blæserne spinder langsomt rundt og holder kortet på de 30 grader end at have passiv køling og det ligger på 40+, kan da godt være det bare er mig der er skør :) forstår ikke helt hvordan i kan ligge på 30 grader med passiv køling, de fleste andre reviews jeg har læst ligger på 40-48, kan da ikke være så stor forskel om så temperaturen i rummet hvor testen bliver lavet :)


    Tweak trækker jo rummets temperatur fra :-) Måske er det derfor.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB