projekt: Fractal design define R4

  • Hej igen,




    Jeg har en lille opdatering til mit kabinet, Jeg er vild med Farctal Designs R4 og det at som standard benytter 140mm blæsere over alt.


    pga. dette har jeg valgt at benytte radiatorer i samme størrelse, med lidt besvær.


    jeg beskriver her samle processen og ændringer af kabinettet.


    tidligere vejledning: Fractal Design define R4 - wandköling


    der er 2 radiatorer fra HW Laps en single 140 og en duble 280, begge GTX og 60mm tykke.


    problemet var at der ikke var plads i bag i kabinettet til en 140 radiator.. mit bundkort et ASUS rog formula har et skjold over som jeg ikke ville skære i.. løsning var at montere radiatoren bag på kabinettet:



    til mit held passer det med at begge blæser kan sidder der uden at klemme slangerne(16/11mm)



    pt. venter jeg på fittings

    Intel Core i7-4770K - ASUS MAXIMUS VI FORMULA (C2) - Kingston HyperX Beast DDR3-2400 DC 16GB
    ASUS GeForce GTX 780 OC + EK - FC780 GTX Ti DCII - Acetal+Nickel

  • Bundkort sat i, testet mål og fittings


    jeg er så lidt i tvivl om hvordan grafikkortet skal tilsluttes direkte fra radiatoren på billedet.


    Intel Core i7-4770K - ASUS MAXIMUS VI FORMULA (C2) - Kingston HyperX Beast DDR3-2400 DC 16GB
    ASUS GeForce GTX 780 OC + EK - FC780 GTX Ti DCII - Acetal+Nickel

  • En update:


    siden kan ikke komme på kabinettet, vil om en gummi pakning mellem kabinettet og radiatoren bag på vil give flexibilitet nok til at komme på unden der skal skæres.





    forslag til ændringer er velkommen

    Intel Core i7-4770K - ASUS MAXIMUS VI FORMULA (C2) - Kingston HyperX Beast DDR3-2400 DC 16GB
    ASUS GeForce GTX 780 OC + EK - FC780 GTX Ti DCII - Acetal+Nickel

  • noget flexnet i siden (sort eller evt alu farvet), kunne se ret fedt ud, og er nemt at justere til blæsere osv.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Har selv lige købt et Define R4 kabinet, og skal snart til at mod det en smule. Jeg bruger et støvfilter forand blæseren på bagsiden, men pga. den udbulning der er i gitteret, er jeg blevet nødt til at placere den indvendigt. Gør det noget sværere at fjerne støv. Og så skal fronten klargøres til en 280mm rad, da jeg går og venter på Swiftechs H240-X.

  • Har selv lige købt et Define R4 kabinet, og skal snart til at mod det en smule. Jeg bruger et støvfilter forand blæseren på bagsiden, men pga. den udbulning der er i gitteret, er jeg blevet nødt til at placere den indvendigt. Gør det noget sværere at fjerne støv. Og så skal fronten klargøres til en 280mm rad, da jeg går og venter på Swiftechs H240-X.


    jeg har en plan om at sætte et støv filter foran blæseren baggerst i kabinettet for at der ikke kommer støv ind i radiatoren bag på kabinettet.


    og støvfilter i toppen af kabinettet efter den først tænderblæserne når der bliver lidt varmt..


    kan godt forstå problemet med at fjerne støv med en 280 rad foran, men jeg kommer lang med luft på dåse og en lang pudderkost.





    flexnet i siden? post gerne et billede :)

    Intel Core i7-4770K - ASUS MAXIMUS VI FORMULA (C2) - Kingston HyperX Beast DDR3-2400 DC 16GB
    ASUS GeForce GTX 780 OC + EK - FC780 GTX Ti DCII - Acetal+Nickel