Indlæg af Broken Limiter

    sorry hvis det er den forkerte tråd, var lidt i tvivl om hvor den skulle oprettes


    Jeg har sat et p&p tuning tank dæksel(mc) i toppen af kabinettet og vil bruge den som fill port til vandkølingen.


    hvad synes I?

    Jeg sælger mit grafikkort, efter jeg ikke spiller så meget mere..


    ASUS GTX 780 directcu ii hvor der er sat en EK full vandkøleblok på med Phobya NanoGrease Extreme kølepasta.


    Det fungere perfekt og har ikke været overklokket andet end hvad auto gør sammen med et Asus Rog bundkort, vandkølingen er kun for støj dæmpning.


    coil whining er der lidt af, bemærker det kun i spil når der er stille og når siden ikke er sat på computeren der står på bordet.
    resten af computeren er næsten hel lydløs



    så gerne at jeg fik 2500,- for den.


    kortet kan hentes i Hillerød eller Helsingør, hvis det skal sendes tilføjes Porto



    der følger ikke den orginale køler med eller andet tilbehør.



    køleblokken bliver vasket med demiraliseret vand og renser overfladen for finger tryk og pakker det forsvarligt ind.




    Mvh Jacob

    Har selv lige købt et Define R4 kabinet, og skal snart til at mod det en smule. Jeg bruger et støvfilter forand blæseren på bagsiden, men pga. den udbulning der er i gitteret, er jeg blevet nødt til at placere den indvendigt. Gør det noget sværere at fjerne støv. Og så skal fronten klargøres til en 280mm rad, da jeg går og venter på Swiftechs H240-X.


    jeg har en plan om at sætte et støv filter foran blæseren baggerst i kabinettet for at der ikke kommer støv ind i radiatoren bag på kabinettet.


    og støvfilter i toppen af kabinettet efter den først tænderblæserne når der bliver lidt varmt..


    kan godt forstå problemet med at fjerne støv med en 280 rad foran, men jeg kommer lang med luft på dåse og en lang pudderkost.





    flexnet i siden? post gerne et billede :)

    Hej igen,




    Jeg har en lille opdatering til mit kabinet, Jeg er vild med Farctal Designs R4 og det at som standard benytter 140mm blæsere over alt.


    pga. dette har jeg valgt at benytte radiatorer i samme størrelse, med lidt besvær.


    jeg beskriver her samle processen og ændringer af kabinettet.


    tidligere vejledning: Fractal Design define R4 - wandköling


    der er 2 radiatorer fra HW Laps en single 140 og en duble 280, begge GTX og 60mm tykke.


    problemet var at der ikke var plads i bag i kabinettet til en 140 radiator.. mit bundkort et ASUS rog formula har et skjold over som jeg ikke ville skære i.. løsning var at montere radiatoren bag på kabinettet:



    til mit held passer det med at begge blæser kan sidder der uden at klemme slangerne(16/11mm)



    pt. venter jeg på fittings

    det kribler for meget så jeg tog et billigt gigabyte bundkort og min gamle intel core2 q6600 2,4Ghz quard
    og smid i kabinettet


    desværre er Feser One orenage UV lidt misvisende.. da det uv-væste der er tilføjet er grønt
    derfor det grønne skær i bay'en..


    jeg er fuldt ud tilfreds, chrome fitings på den chrome cpu block ser godt ud
    pumpen køre på 1 dog begynder den at trække
    blæserne køre på 7v og siger intet
    PSU'en slukker blæseren når den er under 40°C
    så det eneste der larmer pt. er min harddisk


    CPU'en er overclokked til 3,0Ghz og ligger på 32~36°C hvilker er ganske fint
    skulle jo prøve det


    GPU'en er et jeg har lånt indtil videre for at holde den low noise... mit 8800GT er langt fra stille

    pt. er jeg kommer jeg ikke videre pga. jeg venter på z87 bundkort, en 4770k processor(alt efter prisen) og hvad 700serien af nvidia byder på


    jeg vil se hvordan det køre med vandkøling på cpu og bundkortet med den ene radiator,
    der er plads nok til at installere en enkelt 140mm radiator bagerst i kabinettet
    men det kommer når gpu'en skal vandkøles


    så jeg er da glad for at jeg ikke skulle bruge en dremmel



    kan nu godt lide at ha det stilrent og behøver hverken lys eller vindue selvom det er orange uv kølevæske...

    som i kan se er den øverste blæser lidt forskudt


    påmontere plast-beslaget og derefter press radiatoren ind på plads


    har med vilje kun monteret den den nederste pull blæser, så det lettere at spænde fittings'ne
    der var også 8 lange skruer med radiatoren, så det var perfect


    vær opmærksom på der er et hak til at trække kablerne ud


    selve reservoiret er der ingen problemer i


    et snævert fit af slangen, dog nok til at reservoiret kan komme nok ud til at påfylde

    jeg er lidt af en noise freak, har valgt Fractal Design define R4 pga. rigtig god omtale i reviews
    før har jeg kun brugt Liam-Li kabinetter



    som standard sidder der en plast plade med plads til 2x 140mm blæserer og jeg tænkte at så må der være plads til en 280mm radiator


    og købte en HW blak ice GTX 280

    og afstanden passede ikke men med en stanley kniv kunne jeg fjerne de 2 øverste dubber


    bruger så de små skruer der fulgte med radiatoren

    Tak shtennek og tak for inspirationen


    har set flere builds med vandkøling i det kabinet - dog bruger de 2x240 radiator, en i toppen og en foran


    men hvis muligt ville jeg helst sætte nummeret større i :)


    hvad bay'en angår var den er praktisk at placerer der, gemt pumpen væk og passer til fronten af kabinettet men når der er en låge for mister den lidt pointen



    skal nok tage en del billeder og dele det med jer
    har både købt sølv og sorte fittings for at vise forskellen på en chrome raystorm cpu block

    Hey der


    jeg er så igang med mit først build med vandkøling, besluttede mig efter at ha hørt hvor støjsvage de kan blive :)


    indtilvidere har jeg købt:
    Fractal design define r4


    xspc raystorm chrome cpu block
    xspc nylon dualbay reservoir black
    aquacomputer D5 pumpe
    xspc fitings og slange 16/11mm (7/16")
    hw black ice GTX 280


    ----
    vil gerne ha en 2x140mm radiator i toppen og har kigget på en hw black ice gts 280
    kan godt lide noctua blæsere og så da gerne at der kom 2 140mm på den men der er nok for lidt plads
    aerocool har laver nogle 140x140x20 som alternativ (der er ingen andre der laver slim 140mm blæsere?)
    ellers bliver radiatoren monteret foran i kabinettet


    til at starte med køre jeg kun vandkøling på cpu'en
    men planer er at både bundkort og grafikkort skal med
    så er en gts 280 radiator vel ikke nok?
    pumpen skulle være mere med rigelig


    så kommer nok mit lidt dumme spørgsmål.. jeg har læst flere steder at man ikke skal ha både copper og nickel blocke i et system.. men hvad med fornicklet messing fittings og copper blocks? eller det har ingen betydning


    valget på xspc var pga. Kenneths video guide Vandkøling 1.0 - praktisk at med at ha pumpen og reservoiret der :)
    hw black ice har jeg fået anbefalet



    men hvad synes i om stumperne?


    mvh Jacob
    - Broken Limiter