Betal 1000kr. -> Få varen -> Betale resten. Er det ok?

  • Halløj her inde :)
    Havde tænkt mig at købe en ny pc fra Altpc.dk (denne), så jeg ringede til dem og sagde at jeg skulle overføre 1000kr til deres konto først og inkludere mit telefon nummer og computer jeg kunne tænke mig. Dernæst ville de sende computeren og så skulle jeg så betale resten(2985kr.)
    Virker umiddelbart lidt skummelt, men nu har jeg heller ikke handlet online før.
    Hvad synes i?



    (Sor. hvis tråden er placeret forkert)

  • De har en fysisk butik: http://map.krak.dk/?q=Roskildevej%2076


    Men "indehaveren" Preben Bentzen findes umiddelbart ikke på facebook.


    Ud over det så kan jeg ikke se at deres hjemmeside er E-Handelsgodkendt, det er altid vigtigt for mig personligt, og så ser deres hjemmeside simpelthen SÅ amatøragtig ud! Jeg ville aldrig handle der :D


    Så tag evt. ud i deres fysiske butik og betal kontant og få din vare med det samme :)

  • Ville ikke selv købe ved altpc.dk
    da jeg aldrig har hørt om dem/det før.
    Og man ikke kan betale på en sikker måde. (Dankort/paypal)
    Dem her er nogle jeg selv har handlet med:
    Komplett.dk
    Computersalg.dk
    Proshop.dk
    Topdata.dk


    Selvfølgelig med forskellige oplevelser.
    Men aldrig de store problemer :9xo

  • ved privat køb måske


    men det lugter langt væk hvis en "butik" beder om et forskud


    køb et andet sted


    hvis du ikke betaler med dankort eller kreditkort men overføre, er pengene tabt

  • Hvorfor køber du ikke hos en leverandør som er lidt mere troværdig.


    Komplett, topdata, mmvision eller sharkgaming.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Tak for svarende/advarselerne :), det er så ikke der jeg vil købe min nye computer.


    Er den ikke ret dyr den pc iht. speccs ?


    Hvorfor køber du ikke hos en leverandør som er lidt mere troværdig.


    Komplett, topdata, mmvision eller sharkgaming.

    Computeren hos altpc til 4000kr. var det bedste jeg kunne finde :/ Det kunne være skønt hvis nogen af jer der kunne komme med et alternativ/ bedre forslag til en pc? Gør ikke noget hvis den ik' har windows, har intet imod ubunto.

  • hvad skal den bruges til ?


    Til at spilles på for det meste, skulle gerne kunne køre det kommende civilization spil flydende(og forhåbentligt smukt), se http://store.steampowered.com/app/65980/. Start op tid er ikke så vigtigt, og jeg bruger en 1920x1080 skærm. Er ikke så meget for samle selv, men hvis det skal være kan man vel invitere en fra forumet over til kaffe og så hjælpe med det.


    Edit: Prisen skal jo også med, maks 4500kr.

  • i den prisklasse så ville du nok få mest ud af at samle den selv.


    men det ser ikke ud til at det nye civ kommer til at være super krævende.


    så en maskine med en fx6300, 8gb ram, og et r9 270
    burde kunne trække det ret fornuftigt :)
    det kan nok godt gøres til den pris men så blir det uden windows.


    men hvis du vil ah en færdig samlet så blir det nok sværere, du får i hvert fald ikke den samme ydelse :-)


    men det er nok muligt at lokke med en tweaker fra lokal området :-)

  • Du skal nok ikke forvente super ydelse i Beyond Earth - Den baserer på Civ V motoren som stadigvæk trækker godt fra på maskiner i den høje ende. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |


  • Okey :) Gav det et skudt og sammensatte noget. Men har ik' den store anelse om der er strøm eller plads nok eller om tingende er balanceret.


    Du skal nok ikke forvente super ydelse i Beyond Earth - Den baserer på Civ V motoren som stadigvæk trækker godt fra på maskiner i den høje ende. :)
    Nå:/ men det er der jo ikke noget at gøre ved, vel? Men det lyder dog til at det stadig ville komme til at køre :)



    Edit: Denne tråd har vist gjordt sin pligt. [size=14]så lavde en ny tråd der handler hvad der skal være min nye pc.