Hjælp til stationær pc

  • Sakkura kommer det ikke an på hvad program man har fat i ??


    må sige jeg har ikke lagt mærke til nogen problemer i spil på ultra på min maskine. og jeg har en amd processor. :-)


    hvis du skal ha en blue-ray brænder så er det omkring 5-600 hvis det er en dvd brænder så er de billigste nede under 150 kr.

  • Sakkura kommer det ikke an på hvad program man har fat i ??


    må sige jeg har ikke lagt mærke til nogen problemer i spil på ultra på min maskine. og jeg har en amd processor. :-)


    hvis du skal ha en blue-ray brænder så er det omkring 5-600 hvis det er en dvd brænder så er de billigste nede under 150 kr.


    Jo, men hvis man f.eks. tager Premiere Pro, så ser det sådan her ud:


    [Blocked Image: http://i.imgur.com/yCrm5Hs.png]


    I spil ser det ofte sådan her ud:


    [Blocked Image: http://i.imgur.com/diWI08F.png]


    [Blocked Image: http://i.imgur.com/SYVMQfz.png]

  • well det bundkort har ikke noget hdmi stik nej , men det stik skal også sidde på dit grafik kort :)
    grunden til at bundkort til intel har hdmi stik er fordi nogle intel cpuer har onboard grafik så man ikke skal smide et grafik kort i til en kontor maskine :-)


    mener at alle moderne grafik kort har hdmi udgang :-) ellers kan man bare købe en dvi til hdmi adapter :-9

  • Det er aldrig en dum ide med HDMI på bundkortet - Så slipper du for at måtte undvære din PC i op til flere uger hvis grafikkortet skulle bryde sammen og til RMA.


    ... eller hvis du kommer til at flashe en forkert BIOS på kortet og det ikke vil starte. Så kan man flashe det om ved at bruge Intel chippen i mellemtiden.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det her er hvad jeg er kommet frem til indtil videre: http://www.webhallen.com/dk-da…71120q1,131854q1,172484q1,


    Jeg har valgt AMD FX-8350, grundet det #24 har skrevet, den indgik nemlig i begge to.


    Jeg har ikke valgt et bundkort endnu, da jeg ingen anelse har om hvilken en jeg skal vælge. Da jeg ikke kan finde ud af at se hvor mange hdmi/dvi kabler der skal være. Jeg vil helst have at der er mindst en hdmi, fordi jeg vil gerne være sikker på at den kan køre sammen med min elgato, medmindre i er sikre på at dvi er fint nok med min elgato.


    Derudover kunne jeg godt tænke mig at vide om der er noget jeg bør udskifte for at sparer, fordi det kommer til at overstige det forventede budget en del. Jeg tænker f.eks. hvis jeg kan gå med billigere ram, men sådan så der stadig er 2x8. Andet grafikkort der er ligeså godt, men er lidt billigere osv.

  • Hvis du vil have HDMI på bundkortet kan du ikke vælge en AMD FX-xxx CPU, som #32 og #34 siger er der ikke GPU/Grafikkort i disse AMD CPU'er




    Problemet med den konfig du har lavet er at du vil have mere PC for pengene end 7000kr. Når du har 7K til en PC bliver det ikke en High-end "Jeg-kan-alt-PC" Du bliver nødt til at gå på kompromi med en eller flere af komponenterne hvis du kun har 7K.

  • Det kan så ikke lade sig gøre med AMDs FX-CPUer, da de ikke har integreret grafik.


    Touche - Var faktisk ikke klar over at AMD ikke havde iGPU'er. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg synes du skal vælge det der giver mest mening for dig. Det kan jo være ligegyldig hvad jeg synes du skal have. Det er dig der skal have det de næste mange år - ikke mig :)


    Du skal bruge penge på det du prioteret højest --> Spil (=grafikkort), videoredigering (=CPU/RAM), antal USB-stik(=Bundkort/kabinet), HDMI(=Grafikkort) og bruge færrere penge på det du prioterer lavest.


    Men udfra det du startede med at i at sige holder jeg stadig fast i mit svar i nummer #8 og ja grafikkortet er der sparet på men det kan spille de spil du nævner, men ikke med +100fps


    Jeg er stadg ikke med på hvorfor du vil have HDMI på bundkortet. Der sidder HDMI på langt de fleste nyere grafikkort og dertil kan du konvertere en DVI/Displayport udgang en ekstra HDMI udgang med en adapter.

  • #39 Jeg spørge fordi jeg ikke er så forfærdig god på dette emne, jeg er en der skal side med tingene før at det hele giver mening for mig. Det er derfor jeg spørg jer, for jeg ved at i har mere styr på det end mig :D