Test af Fractal Design Newton R3 - 800 Watt

• Når man nævner producenten "Fractal Design", er det første, folk tænker som regel altid noget i stil med lækre stilrene kabinetter i skandinavisk design. Dette vil vi lave en smule om på i dag, da Fractal Design faktisk også laver andre lækkerier såsom strømforsyninger. Vi har modtaget en model fra deres Newton R3 serie på 800 watt. Vi har her at gøre med en semi-modulær strømforsyning, som blandt andet kommer med en 80 Plus Platinum certificering, 100% sorte modulære kabler med tilhørende taske og en fed feature kaldet Semi-passiv blæser, som går ud på, at blæseren kun er aktiv under load. Lyder dette spændende? Så klik ind på testen og læs mere om Newton R3 - 800 watt.

[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2014/review/1993/large_front.png]

Læs Test af Fractal Design Newton R3 - 800 Watt

• Rigtig fin test og jeg er helt enig i, at kvaliteten kan man ikke sætte en finger på, det kan man til gengæld på prisen. Er man alligevel på udkig efter en PSU i det prisleje, så findes der bedre alternativer, som egentlig kan levere langt mere power og har en bedre garanti.

Det kunne være denne, 6 kr til forskel i prisen og 500 watt mere power samt 10 års garanti.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

• God anmeldelse!
    Ikke så meget om støj som jeg gerne ville læse. Kan du fortælle noget om ved hvilken effekt blæseren spinder op?

• God anmeldelse!
    Ikke så meget om støj som jeg gerne ville læse. Kan du fortælle noget om ved hvilken effekt blæseren spinder op?

Godt spørgsmål Hymm... Kan fortælle at blæseren er 100% slukket ind til 50% load, hvor den vil køre med omkring 30% rpm. Under 80% load vil blæseren køre med omring 45% rpm, og under 100% load, 100% rpm. Håber dette var svar på dit spørgsmål :)

Og som KeyzerSoze skriver, er det noget jeg vil skrive bag øret og gøre opmærksom på i fremtidige PSU tests, hvor blæserne er semi-passive :9xo

• Det var et rigtigt godt svar. DVS jeg køber en og putter den i min PC, der bruger under 400-500 watt maksimalt og så vil blæseren være meget lydløs. Dejligt.