Test af Buffalo TeraStation 4400 NAS

  • Vi, her på Tweak.dk redationen, modtager en hel del NAS servere i denne tid, og denne gang er det altså Buffalo Technologies, der har sendt os deres TeraStation 4400, også kendt som TS4400D. TS4400D er en 4-bays NAS server med et utal af fede funktioner og features samt et let og overskueligt web interface. Jeg glæder mig rigtig meget til at præsentere jer for alle herlighederne, så skynd jer at klikke jer ind på mit seneste review, så I kan få syn for sagen.


    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2014/review/2008/large_front.png]


    Læs Test af Buffalo TeraStation 4400 NAS

  • Præcis, Mads. Deres OS til Terastation 4400 ligger på USB nøglen, og eftersom der ikke medfølger diske, og en NAS server ikke har DVD drev, så har Buffalo tænkt forud og lagt et microSD kort med installationspakken og en USB-microSD kortlæser i æsken, så man ikke skal ind og downloade et OS fra deres hjemmeside.


    Så faktisk vil jeg mene, at det er alt andet end en fail fra deres side, iggibuh.

  • Så lad mig formulerer det på en anden måde


    Har haft Qnap - Asustor og nu 2 Synology.. de kan alle finde ud af at lade det være en naturlig del af opsætningen det indgår i at opsætningsguiden stort set automatisk henter styresystemet og man ikke bliver bedt om at skulle rode med hverken usb nøgle eller klik indstilning for at klargøre sin NAS..altså simplicity. selvom Buffalo modellen er en erhversmodel (som min Synology DS713+) også er så forstår jeg ikke behovet for at gøre tilføje link i kæden som de fleste andre kan finde ud af at undlade.


    Så synes jeg det er at gå baglæns i udviklingen at skulle boote fra USB. lidt som hvis alle NAS serverer idag skulle bootes fra USB og der så var en der skildte sig ud som skulle bootes fra ekstern 1.44drev.


    Hvis i forstår ? :)


    Ja det er kun første gang man skal gøre det og så ellers hvis man kommer ud for at skulle boote en anden gang nu ikke det jeg pointerede :)


    Ps. kan uddybe den lidt. lets pretend...fremfor alle andre NAS serverer kan finde ud af at hente det online og ens Buffalo usb nøgle går istykker så skal man ud og rode med først at finde et nyt, så hente det fra nettet, installere på kortet igen FØR man kan installerer OS på sin Buffallo........


    = hvad jeg mener med fail :)

  • Jeg forstår udmærket godt, hvor du vil hen med det. Men det er stadig imo en fin feature, så jeg ser intet dårligt ved det. Det er jo lige så meget en smagssag. Synologys find.synology.com løsning er stadig til dato den letteste løsning, jeg nogensinde har prøvet. Det bliver ikke nemmere. Det giver jeg dig ret i.

  • Ja du må lige undskylde mig Michael men kan altså slet ikke se hvad der er en fin feature ved det du må mægtig gerne forklare mig det i forhold til noget det som allerede findes på markedet ? :)


    Hvad er det den feature tilbyder i forhold til det andet just saying


    Se det i lyset af det sikkert er det senest nye firmware de har lagt på kortet..når nu den næste firmware kommer er det så en "fin feature" man ALLIGEVEL skal på nettet for at downloade den på sin PC, overføre fra PC til kortet, unmounte USB fra windows, sætte kortet i adapteren, klikke på knappen bagtil, boote fra USB, og så først DER kunne opdaterer firmware fremfor.


    Tryk på opdater firmware og NAS'en henter det selv ned og booter...5-10 minutter senere voila uden at skulle fumle rundt med alle mulige ting ;)


    Proceduren er fælles for Asustor Qnap og Synology imellem. under opsætning kan man vælge enten selv at hente OS filen eller lade NAS'en selv om det derfor jeg synes det ikke er en fin feature at Buffallo er gået i den modsatte retning nemlig et skridt baglæns. Evolutions eller teknisk smart er det vel ikke hvis man sammenligner med nogle af de absolut førende på markedet var blot det jeg konkret ville frem til og står man i en situation hvor USB nøgle, adapter eller knappen bagtil skulle svigte, hvad fysiske ting sagtens kan gøre, så er det bemærkelsesværdigt IMO at det er blevet valgt for alt andet taler for at gøre som de andre.


    Hvis det bare er for at skilde sig ud, jamen så har Buffalo da klaret opgaven til UG men ellers så er det på ingen måde praktisk, fremtidsikret eller en nem måde at installere sit OS tværtimod.


    Mener for såvidt at selv budget løsninger som Netgear er istand til at hente fra nettet :)

  • unmounte USB fra windows, sætte kortet i adapteren, klikke på knappen bagtil, boote fra USB, og så først DER kunne opdaterer firmware fremfor.


    Medmindre du ingen arme er født med, så tager vel vel rundt regnet 20sek.
    Et alternativt setup, men kan ikke se det som et problem.

  • unmounte USB fra windows, sætte kortet i adapteren, klikke på knappen bagtil, boote fra USB, og så først DER kunne opdaterer firmware fremfor.


    Medmindre du ingen arme er født med, så tager vel vel rundt regnet 20sek.
    Et alternativt setup, men kan ikke se det som et problem.

    Hvis du endelig vil citerer kan du så ikke gøre det samlet udfra nogle af de ganske fine eksempler jeg har givet.


    Herunder.....1 Hukommelseskort der kan gå i stykker 2. adapter der kan gå i stykker 3 USB bootknap der kan gå i stykker.


    fremfor det klares automatisk når NAS'en alligevel tilsluttes internettet.



    Medmindre man er født uden hoved burde man forlængst kunne drage den konklusion det ikke er praktisk I FORHOLD til stort set alt andet hvad ang NAS på markedet.


    Fatter ikke hvorfor i gider være så nævenyttige omkring det når det bliver skåret ud men ærlig talt så slipper i for at jeg kommenterer yderligere for det er sq blinde øjne det møder. (de 2 gange jeg har været inde og påpege fejl" ja fejl :)


    farvel og tak og så ellers god fornøjelse med at smide den ene anmeldes ud efter den andet nok så hullet når nu i alligevel ikke er modtagelige for at få af vide når noget er smuttet fra jer som ellers er en menneskelig ting såvel som at kunne indrømme det :)

  • Sikke dog et humør. Du kan da ikke forvente ikke at få response på dine kommentarer.


    Endnu et citat:


    Herunder.....1 Hukommelseskort der kan gå i stykker 2. adapter der kan gå i stykker 3 USB bootknap der kan gå i stykker.


    Hvorfor pokker skulle det gå i stykker såvel hukommelseskort, adapter, eller bootknap. Du griber, IMO, efter halmstrå. Jeg har på intet tidspunkt skrevet, at det er en "smart løsning", men derimod skrevet "alternativt setup" som jeg dog på ingenmåde kan se som ulempe.


    Du kalder os tilmed nævenyttige, hvilket ikke har nogen relevans for testen, eller kommentarene. Samt du skriver vi smider den ene test efter den anden ud, som er hullet. Jeg kan ikke se der er "sluppet noget fra os" og dine kommentarer er mere end velkommen, men hvorfor skal jeg holde med dig, når jeg ikke er enig i dine betragtninger.


    Træk nu vejret, og før en alm. dialog uden at vrænge på næsen af vi ikke er af samme holdning som du. :whistling:

  • Sig mig lige engang...
    "Hvis man ikke er født uden hoved, burde man for længst kunne konkludere..." Hvad bilder du dig egentlig ind? Få dog en mening med livet udover at jagte småting i vores review, som du er uenig i. Der er nemlig ikke tale om fejl. Blot ting, du ikke er enig med os i. At du så forventer, at vi bare hopper på din galej og giver dig ret er jo helt hen i vejret.


    Fatter ikke at du gider bitche så meget over, at du ikke bare får ret. Og fatter heller ikke, at du fortsætter med at være så nævenyttig selv? Din mening bliver skåret ud, ja, men du har derfor ikke absolut ret. Jesus, altså.


    Du er tydeligvis ikke alene om tale for døve ører. Farvel og tak til dig også. Kommer ikke til at savne din nedladende og ligegyldige holdning om, at du ved bedre end alle andre.

  • Sig mig lige engang...
    "Hvis man ikke er født uden hoved, burde man for længst kunne konkludere..." Hvad bilder du dig egentlig ind? Få dog en mening med livet udover at jagte småting i vores review, som du er uenig i. Der er nemlig ikke tale om fejl. Blot ting, du ikke er enig med os i. At du så forventer, at vi bare hopper på din galej og giver dig ret er jo helt hen i vejret.


    Fatter ikke at du gider bitche så meget over, at du ikke bare får ret. Og fatter heller ikke, at du fortsætter med at være så nævenyttig selv? Din mening bliver skåret ud, ja, men du har derfor ikke absolut ret. Jesus, altså.


    Du er tydeligvis ikke alene om tale for døve ører. Farvel og tak til dig også. Kommer ikke til at savne din nedladende og ligegyldige holdning om, at du ved bedre end alle andre.

    Altså Michael få nu lige lidt erfaring med de ting du anmelder først og vær så bare åben for input der Kan tale imod dine indledende fornemmer og så er jeg glad for at få bekræftet at forklare dig ting og hvordan det hænger sammen blot bliver betragtet som bitcheri selvom det blot er tale om facts...kald det bare bitcheri hvis du ikke kender til facts omkring de ting du anmelder.. f.eks at en HTPC der med en CPU temp på 70 bare ved at afvikle youtube vidoer altså ikke er særlig godt ;) blot et eksempel gider ikke at komme med yderligere for forventer ikke de synker ind alligevel....så meget for at være modtagelig for feedback hva LOL


    Første gang jeg kommenterede en anmeldelse var det tilfældigvis din om Asus Vivo som blev rost til skyerne og tydelig viste du ikke aner noget om HTPC markedet for du gav den alt for rosende ord med på vejen set i lyset af hvad der realt er på markedet.


    Fair nok du fik rettet lidt på scoren efter tingene blev forklaret men ikke før keysersoze var inde og gå efter mig der fremfor efter bolden og da jeg så penslede det ud for ham forsvandt han som dug fra himlen.


    Anyways det samme gør sig gældende med Buffalo som også bliver rost til skyerne selvom den skal boote fra forældet teknologi og som anses som fin feature.


    Du er i ny i branchen og har fået foden indenfor som anmelder god fornøjelse med det men vil varmt anbefale dig at sætte dig lidt mere ind i de ting du tester..altså dvs at kigge på hvad der OGSÅ findes på markedet før du er bruger 10 minutter på at grifle en anmeldelse sammen.


    Jeg takker så for de gode ord med på vejen om hvad du mener at vide om mit liv (av ja den sved virkelig den du kom med)... lader til jeg ramte et ømt punkt på dig, tak for grinet :)


    Over and out

  • Nu stopper festen!
    Der er ingen grund til at blive personlig, som du er gennem flere af dine indlæg samt flere af dine nedladende kommentarer.


    Fremover sletter dette, og fortsætter det, så fjerner jeg muligeden for du kan kommentere. Der skal være plads til uenighed, men det skal SAT** komme på en saglige måde, hvor der er plads til uenighed, og det faktum man ikke behøver være enig i alt.


    Lad dette være en venlig reminder til fremtidige kommentarer.