Mionix NAOS 7000 og AVIOR 7000 Gamer mus

  • Kan du huske sidste gang, vi kiggede på et produkt fra svenske Mionix? Hvis ikke, så kan vi sige, at vi laver om på dette i dag, og vi tester ikke bare ét, men to produkter i én og samme test! Vi har fået tilsendt to af deres gamer mus ved navn Avior 7000 og Naos 7000. Fælles for de to mus er, at de bruger samme sensor, men ud over dette, er designet meget forskelligt, og de tilbyder hver deres fede features.


    Læs testen af de to mus her:


    http://www.tweak.dk/review/Mio…R_7000_Gamer_mus/1865/1/1


    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2014/review/1865/large_front.png]

  • Mærkeligt, de plejer ellers at få ros for deres kvalitet følelse. Jeg elsker personligt formen af NAOS, men har haft mange, fordi jeg altid synes der er noget galt med scrollhjulet eller sensoren springer omkring. Hvordan har hjulet været på jeres? Tænker på, hvor meget larm den laver, og om modstanden er konstant hele vejen rundt. Det er den ikke på den jeg har, et bestemt sted bliver den mere løs og siger en anden lyd.

  • Mærkeligt, de plejer ellers at få ros for deres kvalitet følelse. Jeg elsker personligt formen af NAOS, men har haft mange, fordi jeg altid synes der er noget galt med scrollhjulet eller sensoren springer omkring. Hvordan har hjulet været på jeres? Tænker på, hvor meget larm den laver, og om modstanden er konstant hele vejen rundt. Det er den ikke på den jeg har, et bestemt sted bliver den mere løs og siger en anden lyd.


    Tak for dit indlæg Geezuz! :)


    Jeg har siddet med rigtig mange mus i mine hænder efter hånden, og må indrømme at disse to fra Mionix virkelig virker en smule billige ved siden af andre alternativer... Plastikken virker ikke til at være af så høj kvalitet, som hos andre producenter jeg har testet...


    Hvad angår sensor "hop" var det ikke noget jeg bemærkede under testperioden, så det kan jeg ikke udtale mig om :)
    Larm på hjulet er på højde med de fleste andre mus på markdet, en god mellemting uden at være hverken vildt støjende, men heller ikke lydløs. Jeg oplevede heller ikke disse "ujævne" rul som du nævner, hverken ved NAOS eller AVIOR, så det kan være du måske har været uheldig med din mus, eller det først kommer efter noget tids brug? Nu sidder vi jo ikke med musene i flere måneder, da vi jo så aldrig ville komme videre med andre tests hehe... :whistling:


    Håber det var svar nok på dit spørgsmål, ellers må du uddybe yderligere, så ska jeg prøve at svare :9xo


    /Jan B

  • Tror det er min 4. NAOS jeg har nu, og de har næsten alle haft det med hjulet. Min deathadder er konstant i hjulet og siger næsten intet. Jeg er nok lidt for perfektionistisk når det kommer til det, men for en 700 kroners mus forventer jeg at alt er perfekt.