OC af amd fx8350 ustabil ligegyldigt hvor lidt jeg oc

  • Har en af ovennævnte cpu og den gider ikke oc den mindste smule uden den laver bsd eller bare genstarter.....om det er fsb eller multiplyer....og det er ikke fordi den er varm...den har fine temps.

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • Har en af ovennævnte cpu og den gider ikke oc den mindste smule uden den laver bsd eller bare genstarter.....om det er fsb eller multiplyer....og det er ikke fordi den er varm...den har fine temps.


    Prøv lige og hæv dine volr til CPU saqmt NB, ASUS er notorisk noget SKOD i den retning.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Men... Hvad snakker vi om ASUS for? CPU'en sidder på et MSI 990FXA-GD65 bundkort.


    Bortset fra det, så har Ebo nok ret... Der skal mere strøm til din CPU. Eventuelt også North Bridge, men start nu med CPU :)

  • hvor meget tør man hæve den med er sgu lidt nervøs når vi snakkerom at hæve spændingen.

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • 0,1 af gangen uanset om det er Asus eller dit MSI bundkort *Gnæk*


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • :whistling:


    og så evt teste stabilitet med wPrime ?

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • Jeg har lige prøvet min og den kan rende 4.6Ghz uden at røre ved nogen volt på bundkortet. Jeg ville så have den højere, men der gik der ged i den, måske fordi jeg er lidt fuld og skruer for meget, men jeg måtte have batteriet ud af bundkortet bare for at få det til at virke igen, puha, 'en dø've, som vi siger i Jylland. Altså hovedlandet, dem der er landfast med Tyrkiet :clap: , men sådan er det. OOOHHHH jeg havde nær aldrig fået liv i det lort igen, men alkohol og compen passer sjældnt sammen :9xo :T :whistling: .


    Nu lader jeg min køre ved 4.6Ghz til i morgen, så er det bedre at gøre med tømmermænd :9xo .


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • hehe nej alkohol og teknik er en dårlig coctail, godt du fik liv i den igen......fik du luret det screenshoot jeg har smidt ind af controlcenter,
    der kan du se de step min spænding hæves med hver gang.....
    er det et hak af gangen ????
    og mhs til realtemp så hjalp CCcleaner ikke :(
    men fandt et andet prg der skulle fungere bedre med amd, det hedder coretemp, ved ikke om det er lige så godt eller om du kender det ?
    http://www.alcpu.com/CoreTemp/

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • Jeg gav sgu min kniven med det samme, hævede den fra 3.1Ghz og til 4.6Ghz i et hug og den var stabil, der gik først ged i den da jeg prøvede ca. 1Ghz mere uden at give den mere volt. Den startede men ingen skærm overhovedet, så gik der for alvor ged i den, altså alkohol og OC passer sammen, som pizza og kartoffelmos...altså hver ting til sin tid :whistling: .


    Det kan ikke passe at fars lille skid ikke kan rende hurtigere.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Har en af ovennævnte cpu og den gider ikke oc den mindste smule uden den laver bsd eller bare genstarter.....om det er fsb eller multiplyer....og det er ikke fordi den er varm...den har fine temps.


    Lyder som et problem med bundkortet, strømforsyning, eller RAM(Jeps.. Dårlige RAM kan give det problem, selvom det er multiplyer du ændre på).


    Det er IKKE et CPU problem, da en FX-8350 kan ramme ca. 4.2ghz med standart volt, hvis den har en god køler, og temperaturen ligger under 60grader på alle kerner osv... Hvis det var et CPU problem, så ville du ha' samme problem ved standart hastighed, da en CPU fejl ikke opstår pludseligt, ved et lille overclock.

  • Quote

    :whistling:




    og så evt teste stabilitet med wPrime ?

    Lad vare at bruge wprime.
    Det er temmeligt ringe til at finde fejl


    Linpack baseret og prime95 er de to eneste der kan anbefales hvis du vill vaere sikker pa en stabil pc
    Isaer mht til for lidt volt
    OCCT kan ogsaa anbefales men dens egen cpu test falder ldit bagud de linpack og Prime95
    og generelt brug Linx fremfor IBT da Linx inderstottet AVX mens IBT ikke goer.


    HyperPI 32mb
    fft-z
    StressCPU2
    Wprime
    Toast
    Cpu Burn-in
    Passmark burn-in
    CPU Burn (DK)
    Core damage
    7-zip benchmark 32mb
    Hot CPU 4 LE
    BurnMMX
    BurnK7
    BurnP6
    BurnMax
    AiDA64
    DnetC
    S&M


    Er alle vaesentligt ringere end Linpack og Prime95 tester over baade Intel og Amd system og baade med og uden AVX understoettet cpu'er Paa intet tidspunkt har programmer fra ovenstaaende list komme bare taet paa Linpack og Prime95 even til at finde fejl


    et Lille udsnit fra testen
    Prime 95 blend paa AMD system fandt fejl paa under 5 minutter
    Wprime koerte i 21 timer i samem system foer jeg stoppede wprime
    ingen af dem paa listen fandt fejl indenfor de 3 til 21timer de blev koert i.



    Stop venligst med at reklamere for dit eget software