Test af Cooler Master CM Storm QuickFire TK Stealth videoanmeldelse

• Cooler Masters CM Storm serie af produkter er efterhånden rigtigt kendt og med god grund. Der bliver leveret rigtigt solide produkter fra afdelingen, som ikke koster spidsen af et jetfly. I dag skal vi have et kig på endnu et af deres keyboards, nemlig CM Storm QuickFire TK Stealth

[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2014/review/1944/large_front.png]

Se Test af Cooler Master CM Storm QuickFire TK Stealth videoanmeldelse

På de to ovenstående billeder kan du se, hvilke taster der kan være lys i. Det er kun seks taster der er bagbelyste, hvilket er rigtigt meget en skam, da det både havde været yderst funktionelt, men også set brandgodt ud, hvis alle taster var bagbelyste.

Det er jo derfor det her er Stealth-versionen. På de almindelige QuickFire TK-modeller er alle taster bagbelyst.

Mht. brok over at numpad deler plads med piletaster og PgUp etc. har man også der mulighed for at vælge andre modeller med andre layouts. Jeg er meget glad for det her setup, da jeg en enkelt gang imellem kan have brug for numpad - så kan den slås til mens jeg f.eks. lige ordner en forskudsopgørelse hos Skat, og så slås fra igen bagefter. Samtidig gør det at tastaturet kan være det kortere, hvilket er godt for ergonomien når man gamer.

Skal man bruge numpad oftere, så skal man vælge et tastatur med et andet layout. Men jeg synes udelukkende det er positivt at Cooler Master giver en så mange forskellige valgmuligheder.

• Det er jo derfor det her er Stealth-versionen. På de almindelige QuickFire TK-modeller er alle taster bagbelyst.

Mht. brok over at numpad deler plads med piletaster og PgUp etc. har man også der mulighed for at vælge andre modeller med andre layouts. Jeg er meget glad for det her setup, da jeg en enkelt gang imellem kan have brug for numpad - så kan den slås til mens jeg f.eks. lige ordner en forskudsopgørelse hos Skat, og så slås fra igen bagefter. Samtidig gør det at tastaturet kan være det kortere, hvilket er godt for ergonomien når man gamer.

Skal man bruge numpad oftere, så skal man vælge et tastatur med et andet layout. Men jeg synes udelukkende det er positivt at Cooler Master giver en så mange forskellige valgmuligheder.

Vi er nødtil at forholde os til fremsendte model :-)

• Men brokken går jo på at til én type brug er det godt, og til en anden type brug er det ikke så godt. Der er pointen at man, med et bredt udvalg af layouts, kan vælge det layout der passer bedst til det man personligt skal bruge tastaturet til.

• Men brokken går jo på at til én type brug er det godt, og til en anden type brug er det ikke så godt. Der er pointen at man, med et bredt udvalg af layouts, kan vælge det layout der passer bedst til det man personligt skal bruge tastaturet til.

Nu er det jo netop denne type jeg sad med, og derfor forholder jeg mig til dét. Det kan jo ikke hjælpe noget, at jeg ligepludselig begynder, at blande et et helt andet keyboard ind i testen og begynder, at anmelde det. Det ville jo ikke rigtigt give nogen mening. Så forstår ærligt talt ikke, hvor du gerne vil hen med det der? :-) :cheers:

Edit; Mht. bagbelysningen, så fåes der ikke andre i Stealth serien, hvor alle andre taster også er bagbelyste. Og der findes heller ikke nogen med printet på siden af knappen, hvor der er bagbelysning - jeg har ikke kunnet finde det i hvert fald :-) Men ja, jeg er godt med på, at det er for, at holde det "Stealthed" - men det ændre ikke på, at det havde været en fed feature at have ^^

• Nu er det jo netop denne type jeg sad med, og derfor forholder jeg mig til dét. Det kan jo ikke hjælpe noget, at jeg ligepludselig begynder, at blande et et helt andet keyboard ind i testen og begynder, at anmelde det. Det ville jo ikke rigtigt give nogen mening. Så forstår ærligt talt ikke, hvor du gerne vil hen med det der? :-) :cheers:

Det svarer jo til at kritisere en ske for ikke at have tænder som en gaffel. Gafler og skeer er gode til forskellige ting, det samme gælder tastaturer med forskellige layouts.

• Det svarer jo til at kritisere en ske for ikke at have tænder som en gaffel. Gafler og skeer er gode til forskellige ting, det samme gælder tastaturer med forskellige layouts.

A hva'?! Det er da overhovedet ikke det samme :T Hvis du nu lige prøver, at læse anmeldelsen igen, så vil du se, at jeg faktisk godt kan anbefale dette keyboard, HVIS man er ligesom dig, og godt kan leve med det. Det er ikke noget JEG kan leve med - og som jeg også har skrevet i konklusionen, så er det ikke noget jeg har ladet mig påvirke af, da det netop er en personlig faktor.

Endnu en gang må jeg sige, at jeg har ingen idé om, hvor det er du vil hen med det?

• Det svarer jo til at kritisere en ske for ikke at have tænder som en gaffel. Gafler og skeer er gode til forskellige ting, det samme gælder tastaturer med forskellige layouts.

Så sagt med andre ord. Tester jeg for Motor, og tester en UP, så skal jeg tænke på en Fiat 500 fordi de begge har 4 hjul og en motor?
    Vi er sørme nød til at forholde os til det produkt vi sidder med, og ikke om andre modeller kommer med et andet layout.

Tastaturet har fået en award med på vejen, og særdeles god omtale. At der er ting som man som tester ikke er tilfreds med, skal da bestemt ud. Så må folk selv vurdere, og det er et issue for dem eller ikke.

• Så sagt med andre ord. Tester jeg for Motor, og tester en UP, så skal jeg tænke på en Fiat 500 fordi de begge har 4 hjul og en motor?
    Vi er sørme nød til at forholde os til det produkt vi sidder med, og ikke om andre modeller kommer med et andet layout.

Tastaturet har fået en award med på vejen, og særdeles god omtale. At der er ting som man som tester ikke er tilfreds med, skal da bestemt ud. Så må folk selv vurdere, og det er et issue for dem eller ikke.

Men man skal jo bedømme et produkt på dets præmisser. Man kan ikke med rimelighed kritisere en VW UP for ikke at have en 5 liters V12-motor med turbo, eller for at den fylder mere end en Ellert. I skal ikke bedømme det her tastatur på at der findes tastaturer med andre layouts, men I skal da heller ikke save det ned fordi det tilbyder en feature der er en fordel i nogle situationer og en ulempe i andre. Det saglige at gøre i den situation er at konkludere at tastaturets layout gør at det er uegnet til f.eks. Excel-brug, men velegnet til f.eks. gaming. Så kan folk vurdere hvad der af betydning for dem.

• Har du overhovedet set videoen, og hørt, hvad Kenneth rent faktisk siger???

Bid også mærke i, at det score langt over middel samt en award. Vi sviner på INGENMÅDE produktet, men tester det med åbent sind. Kenneth kommenterer tilmed, at det nok er et spørgsmål om personlig smag, så jeg forstår ikke dine argumenter, eller brok.

• Men man skal jo bedømme et produkt på dets præmisser. Man kan ikke med rimelighed kritisere en VW UP for ikke at have en 5 liters V12-motor med turbo, eller for at den fylder mere end en Ellert. I skal ikke bedømme det her tastatur på at der findes tastaturer med andre layouts, men I skal da heller ikke save det ned fordi det tilbyder en feature der er en fordel i nogle situationer og en ulempe i andre. Det saglige at gøre i den situation er at konkludere at tastaturets layout gør at det er uegnet til f.eks. Excel-brug, men velegnet til f.eks. gaming. Så kan folk vurdere hvad der af betydning for dem.

Det er jo mere eller mindre også det jeg siger, Sakkura? - Bare med andre ord... Jeg siger at JEG ikke ville kunne indfinde mig med det, fordi jeg skriver rigtigt mange tal, men at andre sikkert vil kunne indfinde sig med det.

Og så kunne jeg egentlig også godt tænke mig, at få et eksempel på, hvor jeg "saver det ned"? Det kan jeg ikke se, at jeg gør nogen steder...