Opgradering eller ny maskine?

  • Hvis maxwell via DirectX12 nedsætter CPU belastningen, da er det vel netop ikke nødvendigt at udskifte CPU og MB som Dnope foreslår?


    BF4 bruger Mantle, og vi ved ikke hvor godt DX12 bliver, det er jo slet ikke kommet endnu, så det er kun snak indtil videre.


    AMD's grafikkort understøtter både Mantle, og DX12 - Så AMD's grafikkort vil være et bedre valg med en langsom CPU.


    Mantle kan du få glæde af her og nu, da BF4 allerede understøtter det. Desuden har Nvidia skrabet deres grafikkort enormt meget, når det gælder deres båndbredde - For sølle 1700kr. kan du få et R9 280 som har en 384bit bus, det er noget du kan mærke mere, og mere, jo højre opløsning du køre, og/eller efter hvor meget spillet kræver(Svinger meget fra spil til spil, og kan ikke måles med FPS, lige som windows 8 er et must i dag)

  • Det korte svar er: Du behøver ikke skifte bundkort eller CPU endnu


    clock den CPU op, så er du helt sikker på at den kan rende med hvilket som helst GFX, som eksisterer nu. Så skid hul i Mantle eller dx 12 for den sags skyld, begge dele betyder ikke en flyvende fis endnu.


    Mantle kan godt nok gøre det lidt og det er ganske lidt bedre i BF4, men så vidt findes der kun BF4 som understøtter det og så lige en benchmark, andre har meldt sig på banen men de kommer først sidst på året hvor begge AMD/Nvidia er kommet med nye kort.


    DX 12 har Microsoft selv meldt ud, at de har elimineret det forspring Mantle( 1.ste udgave) gav og siden der ikke er kommet en opdatering til Mantle endnu, så må vi jo bare vente og se hvad der sker, sådan er det.


    Dnope er Dnope, sådan er det, men det skal du nok finde ud af :) . Hardcore AMD fan og windows 8.1 fan. der er intet som helst andet der virker i hans verden, fred være med det, men i realiteten så er det en helt anden sag, da forskellen nok kan måles, men intet betyder til hverdag.


    Du skal købe efter hvad du vil have idag og ikke hvad der kommer til efteråret og din platform kan sagtens holde lang tid endnu med rette køling.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • DX 12 har Microsoft selv meldt ud, at de har elimineret det forspring Mantle( 1.ste udgave) gav


    Det har jeg ikke læst nogle steder, jeg har læst blandt andet det her: http://www.extremetech.com/gam…e-and-destroy-amds-mantle


    Men der fremgår det ingen steder at DX12 vil være bedre, dog fremgår det at vi først kan forvente DX12 om 1 års tid, så ja tag AMD's grafikkort både på grund af mantel, den 384bit bus et f.eks. R9 280 til 1700kr. har, og de 3GB ram - Sammen med den lave pris, så er det et oplagt valg, og det har intet at gøre med om det er AMD.


    Du har ret i jeg ofte siger windows 7 er dårligt til en computer - Windows 8, og 8.1 er det eneste der er værd at brug til en nyere computer i dag - Men til en I7-920 hander det dog kun om load tider, altså harddisken, der er ikke andre store fordele i windows 8, eller 8.1 til en I7-920. Havde det været Haswell, så ville man ha' fået mere ud af Windows 8, og 8.1 end bare load tider.


    Jeg synes det konstruktive mangler i din besked, og især rå fakta om DX12 til at bakke din påstand op, fakta som næppe eksistere på nuværende tidspunkt, da der går lang tid før DX12 kommer.




    Til Tissie: Ja som EBO siger, overclockning af CPU'en vil hjælpe på problemet med CPU kraft til nvidia grafikkortet, når du spiller Battlefield 4.


    Men personligt ville jeg slippe for besværet med at overclockke, og så holde mig til et R9 280 - Det giver dig mest for pengene, med mindst besvær.


    Det handler ikke om hvad mærke det er, det handler om ydelse vs. pris, selvfølge kan det være jeg rammer ind i en forkert pris klasse - Men at overclocke din CPU, vil også betyde din strømforsyning får svære ved at levere strøm til grafikkortet, det er i det hele taget ikke en super god løsning.


    Du skriver du spiller CoD, BF4 og BF5 (når det kommer) samt titanfall - I COD vil AMD's grafikkort ikke gi' dig noget ekstra, om titanfall understøtter mantle, elelr kommer til det ved jeg ikke. Men i både BF4, og BF5 kan du forvente en fordel.

  • Mantle er ret ligegyldigt da der næsten ikke er nogen spil der understøtter det. Det er en gimmick på linje med Nvidia's PhysX.


    Mht. 384-bit bus, så er det noget vrøvl som er blevet tilbagevist den ene gang efter den anden. Det er utroligt du bliver ved med det.


    R9 280 yder i bedste fald på linje med GTX 760, men koster mere. Det er et dårligt køb, med mindre man regner med at få brug for 3GB VRAM.

  • Nu vil jeg ud og drikke mig i hegnet, så god påske til jer osse :9xo :cheers: :dance:
    .


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Tak for alle jeres inputs. I har hjulpet mig til at beslutte at en SSD og GFX foreløbigt er nok. Hvorvidt det så skal være Nvidia eller AMD det ene eller det andet afgør jeg selv efter at have pløjet mig igennem en milliard reviews. Grunden til at jeg ville vente på Maxwell, er at jeg alligevel primært spiller spil henover vinterhalvåret samt at disse kort efter sigende skulle kræve mindre strøm samt være fysisk lidt mindre en nuværende kort, hvilket jo ville være et plus i mit µATX kabinet.



    God Påske! :)

    CPU: Intel Core i7 920
    CPU køler: NOCTUA NH-U12P SE2
    Bundkort: ASUS RAMPAGEII GENE
    RAM: 6144 MB DDR3 PC3-12800 CORSAIR XMS3
    Grafikkort: Asus GTZ 770 DCII OC, 2GB
    PSU: 620W CORSAIR HX SERIES A
    SSD: Samsung SSD 840 EVO 250GB
    Lager Harddisk: 1 TB SAMSUNG SPINPOINT F3 HD10
    Skærm: Samsung S24D590L (1920x1080)
    Kabinet: Antec Performance One Mini P180
    Operativsystem: Win 7, 64-bit

  • Grunden til at jeg ville vente på Maxwell, er at jeg alligevel primært spiller spil henover vinterhalvåret samt at disse kort efter sigende skulle kræve mindre strøm samt være fysisk lidt mindre en nuværende kort, hvilket jo ville være et plus i mit µATX kabinet.


    Det er en god grund - Især AMD's små grafikkort bruger meget strøm synes jeg:-)


    Med hensyn til test's - Så er der ikke så mange med mantle, men jeg har gemt et link, så må du selv lede videre:http://www.hardocp.com/article…rformance_review_part_1/4


    Her er en anden test, som ser noget skrabet, og upålidelig ud.. Vist ikke engang med mantle: http://www.hardwarecanucks.com…w-tahiti-lives-again.html


    Opløsning/settings i Battlefied 4 med forskellige grafikkort:
    http://mygaming.co.za/news/har…ld-4-recommendations.html


    God Påske:)

  • Så fik jeg selv smidt et R9 290 Toxic kort i min maskine.


    Og WOW det giver godt! Jeg kan klart anbefale at gå op til et 290 kort... Der sker sku lige pludselig noget.

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality