Test af MSI Radeon R9 290 Gaming OC Edition 4GB Video review

• Så er MSI endnu en gang på banen med en kraftkarl af et grafikkort, som vi på Tweak.dk har været så heldige at få fingrene i. Det er MSI Radeon R9 290 Gaming OC Edition 4GB, der som navnet antyder kommer fabriksoverclocket, og som selvfølgelig er udstyret med MSI\'s velkendte TwinFrozr IV køler. Men kan denne følge med på så varmt et grafikkort som R9 290? Se med i vores videoanmeldelse af kortet og få svaret.

[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2014/review/1929/large_front.png]

Se testen af MSI Radeon R9 290 Gaming OC Edition 4GB Video review

• Rigtig fin gennemgang, det skal du have, rigtig mange tak :9xo

Gennemgangen afgjorde at mit nye kort om 3 uger ikke bliver dette, ikke fordi den ikke gør det godt, men den mangler lige det sidste. Jeg har besluttet mig for Sapphires tri-x OC i stedet for, da der er 3 blæsere(godt nok 85 mm), så vil jeg godt give de ekstra par 100 kr for.

Jeg har dog ikke altid været heldig med Sapphires produkter, men deres RMA er der ikke noget at sætte en finger på, så det bliver den i stedet for MSI's, da jeg føler deres twinfroztr køler egentlig er presset helt i bund på en varm chip som AMD's R9.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

• Jeg har kigget på flere andre anmeldelser, og de har alle ramt clocks på 1125-1150 MHz, så at du kun kunne nå op på 1050 MHz må være uheld. Overclocking er jo et lotteri.

Jeg kan også se at når man måler dB(A), så er kortet i den stille ende. Til gengæld har du ret i at det kører ret varmt.

• Jeg har kigget på flere andre anmeldelser, og de har alle ramt clocks på 1125-1150 MHz, så at du kun kunne nå op på 1050 MHz må være uheld. Overclocking er jo et lotteri.

Jeg kan også se at når man måler dB(A), så er kortet i den stille ende. Til gengæld har du ret i at det kører ret varmt.

Ja, overclocking er noget af et lotteri, så her vil jeg også lade MSI komme tvivlen til gode :-)

Og ja, kortet er bestemt ikke det mest støjende på nogen måde. Men det er den mest støjende Twin Frozr IV køler jeg har hørt - hvilket selvfølgelig er grundet de høje temperaturer :)