Hjælp til nyt lydløst grafikkort

  • Jeg har kik på to støjfrie grafikkort:


    XFX Radeon R7 250 (1 GB) og Sapphire ULTIMATE R7 250 (Detailsalg) (1 GB)


    XFX'et bruger PCI Express 3.0 x8, Sapphire kortet bruger PCI Express 3.0 x16


    - mit bundkort har PCI Express 2,0 x16


    Vil Sapphiren være hurtigere end XFX'en, selvom XFX'en er Sapphire kortet overlegen på alle punkter end den PCI Express 3.0 x8 ?


    Se linket:
    http://www.edbpriser.dk/Produc…spx?clist=7676923;8081042

    Computeren bruges til kontor brug og videoafspilning og lige nu sidder der et 5450 kort, men jeg ønsker et lidt hurtigere kort.
    Jeg spiller ikke!


    På forhånd tak!

  • altså på papiret skulle xfx kortet jo være hurtigere på clock speed og ku lave en højere opløsning
    men tror reelt ikke der er den store forskæl når du "kun" skla afspille film og den slags :-)




    /dwmc

  • Computeren bruges til kontor brug og videoafspilning og lige nu sidder der et 5450 kort, men jeg ønsker et lidt hurtigere kort.
    Jeg spiller ikke!


    Det indbygget grafikkort i en A8-6500 APU er kun lidt hurtigere, men APU'en bruger max. 65watt - Så det er nemt at køle den passivt = Null lyd:-)


    Om grafikkortet bruger pci-express 2.0 x4, eller pci-express 3.0 x16 er ligegyldigt i dit tilfælde. Men jeg undere mig over hvorfor du vi ha' et hurtigere grafikkort, hvis vi skal hjælpe dig ordentligt, så er det vigtigt at vide hvad det er du har brug for et hurtigere grafikkort til, for til video afspilning er et større normalt ikke nødvendigt. KL-Codec understøtter dit HD5450 godt, og giver et kanon billede når du viser film:-)


    Jeg tænker er det mon CPU, eller grafikkort der er for langsom... For et HD5450 er normalt rigeligt hurtigt til video... Hvorimod en dårlig CPU, med for mange små programmer kørende, eller ja selv en film, nemt kan miste pusten.

  • Tak for jeres svar.
    Når jeg ønsker det skal gå lidt hurtigere er det i krævende grafiske programmer, Corel Draw X5 og Corel PaintShop Photo Pro X3 (snart X6).
    CPU'en er en I7 2,8 GHz (første generation) med 8 GB Ram - jeg husker ikke lige hastigheden, men den er middel til høj... :-)
    Swapfilen ligger på et SSD.


    Det er ikke ved afspilning af BD eller video problemet er, og det gamle kort skal i min HTPC.


    Har læst en test af Shapphire kortet og det er dejligt at det max bruger 70 watt. Min strømforsyning er på 650 watt.

  • Har ikke forstand på det, desværre. Håber en anden kan hjælpe, dog ved jeg at om du vælger det ene, eller det andet R7 250 er ligegyldigt(De er lige hurtige, og bruger noget nær den samme mængde strøm) - Så vælge det der støjer mindst, eller er billigst hvis det er R7 250 der er det bedste valg til dit formål:-)

  • Jeg kender ikke programmet, men det lyder som om, du skal have fat i et grafikkort med CUDA-cores (nVidia)...


    AMD's Grafikkort har en tilsvarende teknologi i deres kort, som også bliver understøttet af den slags programmer - Så hvis du ikke kender programmet, så... Det skal være testet med det program for at vide, hvad der er bedst til det formål.