Bootmgr mangler ???

  • Hejsa


    Min computer kan ikke starte Windows op , den skriver bootmgr mangler.


    Tryk Carl alt del for at genstarte


    Har prøvet det sker der ingenting ved..


    Nogle der ved hvad der galt og hvad jeg kan gøre for at komme videre

  • Tak for dine hurtige svar keyzersoze.


    Intet af det har hjulpet desværre så nu et andet spørgsmål kan jeg købe en ny hdd / ssd og dermed få en ny 1st boot disk og så finde alle de gamle filer på den gamle hdd stadig ???

  • Hvis det er en stationær , så hjælper det nogle gange at tage cd drev og andre hdd fra , så kun den som styresystemet ligger på , er sat til.
    Boot op og virker det , så sluk og sæt de andre dele til igen.




    SMLDK

  • Hvis det er en stationær , så hjælper det nogle gange at tage cd drev og andre hdd fra , så kun den som styresystemet ligger på , er sat til.
    Boot op og virker det , så sluk og sæt de andre dele til igen.




    SMLDK



    hvis bootsectoren er blevet korrupt pga en fejl så kan du gøre det du skriver alle de gange du vil, det vil ikke hjælpe.

  • Jeg har heller ikke haft meget held med at fikse BootMGR fejl selv - Efter flere timers irritation med reparationsværktøjer og lign. ender jeg altid med bare at installere en ny omgang Windows ovenpå den gamle så jeg kan gemme filer nemt. :(

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg har heller ikke haft meget held med at fikse BootMGR fejl selv - Efter flere timers irritation med reparationsværktøjer og lign. ender jeg altid med bare at installere en ny omgang Windows ovenpå den gamle så jeg kan gemme filer nemt. :(


    det er den her jeg bruger når det er galt, har så kun oplevet meget meget meget lidt at den virker for mig...


    Link: http://www.sevenforums.com/tut…-bootmgr-missing-fix.html


  • Det var lidt dém jeg hentydede til ikke virkede for mig. ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen: Derp stavning sent på aftenen. ().

  • hvis bootsectoren er blevet korrupt pga en fejl så kan du gøre det du skriver alle de gange du vil, det vil ikke hjælpe.


    Nu er det jo sådan at du ikke ved hvad der er sket , kun at den skriver den ikke an finde bootmgr .
    Og da jeg personligt har være ude for det på flere pc og det jeg skriver har hjulpet , så er det et forslag , og det skader ikke at prøve , vel ???
    Og spørg ikke hvad der går galt , men ind imellem fucker en pc op , uden nogen fornuftig grund.
    Som en anden er inde på , booter den evt op på en cd eller usb som IKKE kan boote.
    Eller en extra hdd.
    Så fjerner man alle andre muligheder for at boote , bortset for den som bootmgr befinder sig på , så kunne det være det lykkes , som er en nemmere måde end at skulle install en ny Windows ?



    SMLDK


  • så er det da hurtigere at gå i bios og tjekke "boot Order" for at se om hdden skulle være forsvundet eller har skiftet plads.