Computer til spil

  • Hmm ja det har jeg også kunne se på de forskellige test. Men er ydelsen mærkbar. Jeg så noget på yputube hvor den her amd cpu yde ret godt. Men hvis intel er så meget bedre må jeg jo vælge den. Men jeg synes det er svært at beslutte sig :)

  • må sige at jeg ikke kan mærke forskel i daglig dags brug mellem en amd og en intel cpu.
    hvis du skal lave en masse video rendering og andet cpu tungt arbejde så vil du kunne mærke forskel men til gaming og daglig brug er forskellen nok forsvindende lille.



    /dwmc

  • det kan der selvfølgelig være noget om.
    men syntes personligt ikke at intels ydeevne i spil kan retfærdig gøre deres mer pris.


    har heller ikke oplevet nogen problemer med min maskine endnu overhovedet, og den har været igennem en del forskellige spil efter hånden :-)


    /dwmc

  • Ja og ja :) det er de ram og det kabinet ! Så er det bare om jeg skal vælge intel er eller dette amd :) tænke tænke


    Tak for inputtet


    Med risiko for at flove mig. Hvordan forgår det med det win pg er der mulighed for dansk .


    Og du vælger AMD eller Intel er hip som hap - Grafikkortet er meget vigtigere.


    Hvordan forgår det med det win pg er der mulighed for dansk .?
    Til det spørgsmål, aner det ikke - Men der er ikke forskel på Dansk, eller Engelsk kun sproget i windows, ud over selvfølge man kan støde på dårlige oversættelser med den Danske version:-)

  • Hmm ja det har jeg også kunne se på de forskellige test. Men er ydelsen mærkbar. Jeg så noget på yputube hvor den her amd cpu yde ret godt. Men hvis intel er så meget bedre må jeg jo vælge den. Men jeg synes det er svært at beslutte sig :)


    Jeg har i lang tid ikke oplevet en mærkbar ydelses forskel i nyere spil, med 2 CPU'er af nyeste generation i samme prisklasse(fra Intel vs. AMD) - Det var mest i gamle dage man oplevede at kunne mærke forskel der, dengang da Intel's kompiler slog SSE osv. fra i AMD's CPU'erne, selvom de havde funktionerne. Det fik Intel en dom for, og det blev fixet, efter en lang kamp i retten... :-P

  • Problemet er lidt at jeg spiller wow. Men vil også spille titansfall. Og jeg vil blive ked af det hvis jeg skal prikke hornhinderne ud pga det er køre skod :)


    Altså der er jo kun 200kr forskel på i 5 og 8350 så det er ikke økonomi :)

  • Tag den i5, så får du også et chipsæt som faktisk er i live. Performance er meget ens.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Problemet er lidt at jeg spiller wow. Men vil også spille titansfall. Og jeg vil blive ked af det hvis jeg skal prikke hornhinderne ud pga det er køre skod :)


    Altså der er jo kun 200kr forskel på i 5 og 8350 så det er ikke økonomi :)


    Ingen af de 2 spil kræver ret meget af computeren - At tænke på WOW kan du sammenligne med at tænke på om computeren kan trække Diablo 2, alle computere kan trække Diabo 2 i dag - Selvfølge kræver WOW meget mere, men det er stadigt ikke ret meget WOW kræver af dagens computere for at køre ordentligt i store raids, så CPU'en er ligegyldlig, når bare du ikke går ud, og køber en gammel core2duo, eller Phenom X2:-)


    Om du vælger den ene eller anden CPU skal ikke afgøres af spil hvor du ikke vil kunne mærke forskel alligevel - Lad din egen lyst afgøre det, hvilken CPU vil du helst lege med, en med en masse CPU kerner, som kan køre mange ting på en gang, eller en CPU som har få, men hurtige kerner, og husk at i spil er det ligegyldigt om du vælger den ene eller anden, for du vil ikke kunne mærke forskellen normalt(I ekstremer, hvor du køre flere spil på en gang, er FX-8350 MÅSKE en fordel). Så hvis du føler dig mest tryk ved en I5-4670K så tag den, hvis du følger dig mest tryk ved en FX-8350 så tag den, det er ligegyldigt, det er bare CPU'en, grafikkortet derimod kan hurtigt blive meget vigtigt.... Ikke i de spil du nævner, men i de nyeste krævende spil, og kommende spil:-)

  • Nå men nu tror jeg at jeg har bestemt mig så for at gå med livrem og seler smider jeg det lige op igen igen :)


    http://www.edbpriser.dk/grafik…salg-4-gb-id-7992542.aspx


    http://www.edbpriser.dk/bundko…7368050.aspx?q=ASUS+Z87-A


    http://www.edbpriser.dk/stroem…n-pro650w-id-4321094.aspx ( kan jeg nøjes med 550w ?)


    http://www.dustinhome.dk/produ…l-design-define-r4-black/


    http://www.edbpriser.dk/ram/gs…-2-x-4-gb-id-6675895.aspx


    http://www.edbpriser.dk/processor/core-i5-i5-4670k-6-mb-intel-boxed-id-7335590.aspx


    http://www.edbpriser.dk/ssd-so…50-250-gb-id-7487534.aspx


    cpu og bundkort har jeg besluttet mig på bagrund af det ville være rart at kunne skrue lidt op senere hen :)


    Hvis det hele er ok bestiller jeg i næste uge og i kan få fred :P


    Jeg takker så mange gange for alle der har givet et input !


    Hilsen jesper :9xo


  • Det ser godt ud, hvis du vil overclocke lidt - Så tag det(650watt PSU, om det er nødvendigt eller ej - Meget rart med rigelig power), dog! Husk at købe en CPU køler;-)

  • :cursing:


    Go morgen.
    jeg bruger lige den her tråd igen for at linke til delene. Det er nogle andre ram, G skill sniper. Efter jeg har samlet den her maskine har der ikke været andet end problemer, men efter jeg fik byttet strømforsyning var der ingen problemer mere den dag, i går begynde den at fryse random, kan ikke påpege noget specialt der skulel få den til det. DA jeg blev træt af det, valgte jeg at reinstallere det hele igen, men så begyndte den at fryse under installatioen, eller lige efter, der hvor man vælger udseende på Windows 8.1.


    Men det løkkes mig at få den op at køre, men det fryser til tider. jeg aner ikke hvad jeg skal prøve. driver har jeg prøvet både nye og gamle.
    der er ikke temp problemer. der er ikke OC. Der står ikke noget i loggen andet end kernel-power H 41- men det er jo fordi jeg rebooter :)- jeg har lavet memtest i Windows uden fejl. alt er installeret. jeg har slået hybrid start fra eller hvad det hedder :)


    jeg har googlet googlet, men er ved at givee op, kan forhandlet hjælpe hvis jeg selv har samlet ? ka det være boget defekt HW.


    Det er Windows 8.1 pro


    Venlig hilsen Jesper



    HJÆLP :P

  • prøv og få ind i bios og giv dine ram 0,1 volt mere, så se om den er stabil.


    du kan osse se om der er en bios opdatering til dit bundkort, som kan have rettelser vedr. stabilitet til de strømbærende dele.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Men det løkkes mig at få den op at køre, men det fryser til tider. jeg aner ikke hvad jeg skal prøve. driver har jeg prøvet både nye og gamle.


    Du skal ikke installere drivere - Men fryser!? Det kunne tyde på du havde installeret drivere til printer/tastetur/mus eller at du ikke har taget hensyn til statisk elektricitet.


    Typiske fejl når folk samler computer:


    Giver dele fra hånd til hånd. <--- Meget slem ting at gøre.
    Har stof eller plastik under computer dele. <--- Meget slem ting at gøre.
    Gulvtæppe på gulvet, og strømpesokker... <--- middel slem ting at gøre.
    Holder på en radiator i den tro at det sikre dem.
    Lange ærmer.
    Holder ikke på kabinettet med den ene hånd(eller røre med arm), mens/når de montere en del. <--- middel slem ting at gøre.


    Der er sikkert noget jeg har glemt:-)


  • Hvorfor skal du altid male fanden på væggen og bringe ting ind, som intet som helst har med sagen at gøre, du er...jamen jeg ved egentlig ikke rigtig hvad du er Dnope.
    Du vælger at se ting som ikke er der og kommer med intet som helst konstruktivt til opretters problem.
    OP siger selv, at det eneste han kan se i loggen er kernel power fail, er vi så ikke enige om, at det kun kan have og gøre med strømstyring på enten bundkort eller til ram hvilket vil sige at hans bundkort enten mangler en bios opdatering eller det undervolter lidt, så hold op med det ævl du skriver og læs hvad OP's problem er.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hvorfor skal du altid male fanden på væggen og bringe ting ind, som intet som helst har med sagen at gøre, du er...jamen jeg ved egentlig ikke rigtig hvad du er Dnope.


    Skrev hvad jeg tænkte, det er normalt folk ikke tænker på statisk elektricitet, eller ikke ved hvordan de beskytter sig mod det, og af den grund får netop den slags problemer, men selvfølge kan det da være andre årsager - Jeg tror bare det er den mest sandsynlige, ud fra fejl beskrivelsen, jeg bed specielt mærke i den fryser - Hvad jeg så end er(Det er ok:-)


    Antager i har anbefalet ham et ordentligt Intel bundkort, for dem har jeg generelt ikke så meget forstand på.

  • hej ..
    Jeg har opdateret biosen. jeg har prøvet så meget at jeg ikke kan huske det, så jeg ringede til dem jeg havde købt delne hos og de er ved at tjekke dem for fejl.


    det var chipset driver, lyd og gfx driver jeg mente dnope :)


    Jeg burde have taget højde for statisk elektricitet. jeg har ihverfald gjort hvad jeg kunne ;).


    Den kørte godt en dag også kom fejlne og de blev ofter og ofter. nu må jeg bare vente på havd de siger -.- det passer fint til mit held. konen og knægten er udenbys så jeg skulle have råhygget foran pc'en. MEEENNN NEEEJ!! :cursing: :)


    men 1000 tak for jeres inputs.


    Hilsen jesper

  • det var chipset driver, lyd og gfx driver jeg mente dnope


    Hvis det var dem der fulgte med bundkortet/Grafikkort - Så virker det normalt. At bruge windows egne drivere, er dog mest sikkert, men jeg tror ikke det er fejlen:-)


    Håber du finder problemet, det kan være ret fustrerende:-P