Ny hdd eller ssd

  • Hej
    jeg bruger et system baseret på en core i3 2125 mef 4 gb ram, og pt en hdd fra en gl laptop. Nogle gange specielt når winrar pakker filer ud eller jeg flytter store filer. Bliver computeren meget langsom og cpu monitoren viser 100 % under disk. Jeg vil gerne forbedre systemet, men vil helst ikke bruge mere end absolut nødvendigt, da jeg vil have en ny pc. Spørgsmålet er om jeg skal have en ssd disk eller om jeg kan nøjes med en mere moderne hdd. Der er desværre ikke plads til mere end en disk.

  • jeg fik vidst ikke formuleret mig ordentligt. det er disk under ydeevne der går på 100 %. Er det normalt at den vil gøre det, under vise situationer eller er min gamle hdd en flaskehals.

  • jeg fik vidst ikke formuleret mig ordentligt. det er disk under ydeevne der går på 100 %. Er det normalt at den vil gøre det, under vise situationer eller er min gamle hdd en flaskehals.

    Det betyder sådan set bare at din disk arbejder 100%. Det vil den formentlig også gøre med en hurtigere disk - så vil det selvfølgelig bare gå hurtigere - men at den bruges 100% er jo egentlig et 'godt' tegn, hvis du forstår hvad jeg mener.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • tja, det lyder egentlig som et ok system du har kørende, bortset fra disken der. Det plejer ofte at være en 2,5" @ 5400 disk på 120 eller 160 gb som ikke er så hurtige igen. Hermed vil jeg sige at der er mulig flaskehals i hvert fald i forhold til en ssd, som du kan få smidt i nakken for en 600 DKK for en 120gb Samsung eller Kingston :razz:

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Denne her er dårligere end Samsung Evo - Men! Giv den et kik, den er 'ok, og meget billig: http://www.computersalg.dk/pro…050540?varenummer=1050540