Hjælpe til Router setup

  • Hej Jeg har en router med Dynamic og Static IP Address. Den er med Static IP Address er den der styre det hele. så skal jeg have 2 router med Dynamic ip så det kan nå hele huset. problem er så at når jeg prøver at logge på kan jeg ikke komme på. men med lan køre det godt nok. hjælpe hjælpe

  • Undskyld - det må du lige få formuleret lidt skarpere?


    Hvis du mener at du skal have en router mere på for at nå resten af huset trådløst, så skal denne IKKE agere DHCP.
    Den skal kables til den oprindelige via LAN porten og have en IP i samme område, men udenfor der hvor den oprindelige deler IPer ud.


    /ask

  • som jacobask skriver, så skal du ikke have routere siddende bag andre routere på dit netværk, da dette ikke er nødvendigt, og vil give dig nogle gevaldige udfordringer med henblik på div. maskiner der skal kunne snakke sammen.


    Hvis det kun er rent kabling du skal have lavet, så vil jeg råde dig til, at kigge efter desidere switche frem for en routere. Hvis det dog er i forbindelse med, at du vil have dit trådløse netværk til, at dække over et større område, så kan du benytte en router med trådløst netværk, men her skal du sørger for, at deaktivere DHCP på den, og sætte den op med en statisk ip-adresse på indersiden, så du kan få fat i den, hvis det skulle blive nødvendigt. Routeren skal herefter tilsluttes til dit eksistrerende netværk på dens inderside (oftest porte nummereret 1 til det antal porte den nu skulle have).


    Det er altid vigtigt, at du ikke har flere endhed på dit interne netværk der fungere som DHCP, så alle andre enheder skal der altid deaktiveres DHCP på. Derudover skal der huskes, at give IP-adresser til de nye enheder uden for det dhcp-range, som der bliver tildelt i.


    Derudover er der også mulighed for, at invistere i et decideret AP eller wifi-range extender, så du slipper med for meget roden med DHCP og router.


    Håber de kan klarlægge lidt yderligere omkring principerne.