Indlæg af Mcmejsner

    Bare rolig. Der er ingen fejl ved hverken router/switch eller din PC.
    Det du ser er, at NIC på din PC holder sig oppe ved en lavere hastighed for, at kunne modtage WOL (wake om Lan) pakker. Det har ikke nogen negativ virkning på noget andet end, at der bruges lidt strøm på den spænding der skal til for at holde interfacet oppe. Hvis du ikke vil det sker, så skal du deaktivere WOL iWindows og evt. I BIOS.

    Hej Nalmeena


    Din router har kun 10/100 interfaces (porte) på både WAN og LAN, så du får ikke mere ud af den end det maks. Jeg har dog ikke kunne se i deres produktbeskrivelse om hvad dens routnings kapacitet er, men du vil max få 100 Mbit igennem den.


    Jeg har dog fået støvet op, at den har et ca. throughput på WAN på omkring 90 Mbit, mens andre kun opnår 50 Mbit. :oops:


    Mit råd er, at du skal ud og kigge efter en ny router. Dog vær opmærksom på, at selv om du køber en nyere udgave med Gigabit, så er WAN throughput ikke nødvendigvis lige så højt. Jeg har set routere med kun 200 Mbit på WAN selv om det er Gigabit interface. :wacko:


    Se evt. link: http://www.smallnetbuilder.com/tools/charts/router/view

    Har en Thermaltake Thoughpower 750 watt stående i orginal kasse. Har skiftet ud med større, så den står bare og samler støv.
    Der er ikke garanti på den mere, men virker upåklagelig. Den er forresten semimodular. Interesseret?

    De ram du har valgt er til bærbare eller micro pc'er, men ikke til alm. mATX/ATX og opefter.


    Du skal have fat i DIMM 240 pins DDR3 ram.


    Derudover skal du til den cpu kigge efter et motherboard/bundkort der understøtter socket AM3+
    og ikke med socket 1150, som du har valgt. socket 1150 er til Intel processore og AM til AMD.

    Det lyder jo meget enkelt - er det det? altså bare koble den router jeg vælger - om det er asus eller d-link - direkte til Fiberkonverter og slet ikke bruge Waoo udstyr? Og ja, fik at vide at TV ikke var muligt - lige nu - måske når Waoo vælger deres streaming løsning går jeg ud fra.

    Ja, der var ikke det store i det, og har en kollega der køre via samme løsning uden brug af Waoo's eget udstyr. Jeg har bare gemt det i et skab og benytter mit eget udstyr. Det kræver bare, at routeren understøtter normalt DHCP på WAN.

    Køre selv med Waoo (Fibia) i Lyngby-området, og har indtil for et pare måneder siden benyttet henholdsvis en D-Link DIR-655 og senere en D-Link DIR-855, hvor begge fint har kunne håndtere forbindelsen på 60/60 Mbit uden problemet. Jeg har dog efterfølgende sat server op med en Sophos UTM Firewall op, så jeg køre på noget kraftigere hardware, men hastighedsmæssigt har det ikke ændret på noget.


    Så de ældre D-Link DIR-655 og 688 har fint kunne holde forbindelsen. Det skal dog tilføjes, at jeg ikke benytter Waoo!'s udstyr, men har tilsluttet mine routere/server direkte i Fiberkonverteren, så de sidder direkte via alm. ethernet kabel. Så spares der strøm og evt plads. Det afhænger dog om man evt. skal have noget telefoni/tv via fiberen, da man så SKAL benytte deres boks, men da de jo ikke kan levere TV på TDC's fiber, så er der jo intet problem her.


    Så du har IKKE behov for, at skulle invistere i en super dyr router, men kig efter nogen der dækker dit behov, og evt. med gigabit på både LAN og WAN siden, så du ikke skal skifte igen, hvis du en dag skulle have over 100 Mbit senere hen.

    Det er ikke nævnt nogen af de steder i det information jeg har kunne finde, at den skulle understøtte PoE. Hvad skal det benyttes til. Du spørger om den kan sende PoE til en switch. Er det fordi du skal føde en switch med PoE?

    De fleste maskiner købt med OEM Windows har installeret noget recovery tool, hvor man kan brænde nogle reviret skiver ned. Alternativ har de en recovery partition, som man kan boote op på, og reinstallere maskinen til den tilstand den var fra ny. Kig i det materiale der fyldte med.

    Som hurtigt svar, så ja, og så længe vi snakker om unmanaged layer 2 switche, så kan du sammenkoble alle dem du vil uden det påvirker connectiviten mellem enhederne. Alle alm. consumer switche er layer 2 switche, så du skal bare finde en der passer dit behov i form af hastighed og antal porte.

    Hej S.STAACK


    Jeg vil nok foretrække, at skulle trække et eller to ekstra kabler, og undgå ethernet over stikkontakterne. Begrænset throughput (maks 100 mbit), hvor du ved at trække kabler får mulighed for 1Gbit.


    Der er umiddelbart 2 muligheder for mig at se, hvor du ikke skal trække alt for meget kabel.


    Dog skal der lige nævnes, at der ikke skal benyttes netværks hub, da det er en gl. teknologi, hvor det rent netværksmæssigt er ringere i performance end en switch. Læs evt. op omkring forskellen på netværks switch og netværks hub. Kort fortalt, så køre trafikken i hub ud til alle porte i enheden, hvor de enheder der ikke ikke skal have trafikken bare ignorere den. Dette lægger beslag på båndbrede på alle porte. En switch kan selv finde ud af, at dirigere trafikken direkte til den port, hvor den enhed der skal have den sidder, hvilket ikke belaster de andre porte. F.eks. streamer du noget fra din NAS til dit fjernsyn via hub'en, hvilket også går ud over de andre endheder alt efter trafikmængde. Med switchen ryger trafikken direkte fra den ene port til den anden uden, at de andre porte mærker noget til det. Håber det er skrevet forståeligt nok.


    1. mulighed med basis ud fra dit ønske:
    Få fat i en gigabit switch, som du placerer ved dit tv-arrangment (TV, NAS, PS3 osv.), og trækker et kabel herfra og hen til din router ved din stationære PC. Derved får du hele dit tv-arrangement tilsluttet til dit netværk med din PC og din internetforbindelse.


    2. mulighed er, at flytte din router over til dit tv-arrangement, og suplere med flere port via en switch, hvis der ikke er nok. Herfra har du så kabel til dit modem, og et langt kabel til din PC.


    Som et helt 3. alternativ, hvor du gerne vil beholde setup'et efter dit ønske, så skal du evt. have kigget på en switch med mulighed for flere Vlan (Virtuelle netværk). Her kunne man lave et lukket Vlan mellem dit modem og din trådløse router, og så et Vlan til dit interne net. Dog kommer du ikke uden om, at du evt. skal have trukket flere kabler, eller have mulighed for, at kunne køre trunk-port mellem enhederne, men det bliver for teknisk og omkostningsfuld en løsning.


    Håber det måske kan hjælpe dig videre, og spørg gerne, hvis der skulle være noget.

    Da jeg har været heldig og få fat i en større skærm, så vælger jeg nu, at sælge min trofaste 27 "Dell U2711 Ultrasharp.


    IPS panel med en opløsning på 2560x1440 pixel, og precalibreret fra fabrikken med certifkat.


    Skærmen er i primo stand og har ingen pixelfejl eller andre skavanker.
    Jeg har vedhæftet billede af servicemenuen, hvor man kan se, at skærmen kun har kørt i ca. 2100 timer. Derudover har jeg vedhæftet et billede af skærmen med en skærmtest.


    Den er købt hos Dustinhome i 2010 d. 12. marts, så der er ikke garanti på den mere, men den er holdt godt.


    Den befinder sig i Lyngby området, og da jeg ikke har nogen kasse til den mere, så har jeg ikke mulighed for, at sende den, så det er kun ved afhentning den sælges.


    HBO: 700 kr.