Test af Sony SmartWatch 2

• Havde faktisk ikke hørt at Sony lave smartwatch. Indtil nu har det i mine øjne kun været Pebble som har fatte mening med smartwatch, hvorimod ting som galaxy gear prøver for hårdt på at være en smartphone.

Sony ser dog ud til at fundet mellemvejen. God pris, tilfreds batteritid og farve i skærmen. Kunne selv godt se mig smide penge efter Sony svar på smartwatch.

Sendt fra min SM-N9005

AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

Rettet en gang, sidst af jesper101996 ().

• Jeg savner måske, og det er ikke kun ved Sonyes, at det mere ligner et rigtigt ur.

De designs minder mig om et billigt digitalur på en eller anden måde. Og det synes jeg er synd.

Rund urskive og en anden lænke.

• Det jeg savner med Smartwatches er sådan set det "smarte"... Det er præcis det samme som et Smart-TV; Totalt usmart.

Hverken smart-TV eller smartwatches kan endnu gøre ting bedre, end de ting vi har nu - så hvorfor have dem. Den eneste grund til at købe det, er for at vise vennerne, at man 1) har penge 2) er med på det nyeste - that's it.

Når de rent faktisk laver et ur der kan køre seperat (og i samarbejde med en smartphone), så vil jeg købe det. Så længe det er afhængigt af en smartphone og samtidligt dræner batteriet på den halve tid af hvad min smartphone kan køre - ja så ser jeg absolut ingen grund til at have sådan en.

Jeg har efterhånden snakket med en håndfuld mennesker der har sådan en Galaxy Gear og jeg spørger dem hver gang: Hvad gør den bedre end det du har? Hvad beriger den med? Og hver gang får jeg nogle overfladiske svar som handler om, at det jo er et smart-ur, og derfor er smart. JAMEN HALLO.. Hvad med noget konkret brugbarhed?... Og alle står rundt om dem med store øjne og kikker på deres "smart"-ure - for "nøjeee, det er smart".

Er jeg virkelig den eneste der synes at der er for mange producenter der bruger tiden på at lave nogle ting, som er totalt ligegyldige? Jeg er ikke Apple-mand, men jeg håber VIRKELIG at Apple Watch kan bringe noget nyt på banen. For jeg har mere eller mindre givet op på fx Samsung.

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650