Opgradering at PC - 2-3 dele eller samtlige?

  • Han har taget alt fra den liste. nej 7950 kostede ikke det samme. Det kostet ca 2200-2300 i forhold til 1700 for et 7870 kort som lå tættere på 7950


    Computeren kørte rigtig dårlig med windows 8 og hvis en fx cpu ikke kan køre windows 7 viser det jo bare hvor dårlige amd er?


  • Computeren kørte rigtig dårlig med windows 8 og hvis en fx cpu ikke kan køre windows 7 viser det jo bare hvor dårlige amd er?

    Efter et hotfix til Windows 7 er der ikke længere nogen særlig stor forskel. Der findes meget få eksempler hvor Windows 8 slår Windows 7, men det er ikke noget der er værd at nævne. Windows 8 skulle eftersigende være bedre til at administrere de forskellige core-sleep-states, men om det er tilfældet, det har jeg aldrig set nogle konkrete beviser for.


    Jeg har selv prøvet Windows 8 i en kort periode og kunne ikke mærke nogen forskel (selvfølgelig kan man heller ikke mærke 1-2 FPS forskel, men alligevel) - andet end opstartstiden.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Han har taget alt fra den liste. nej 7950 kostede ikke det samme. Det kostet ca 2200-2300 i forhold til 1700 for et 7870 kort som lå tættere på 7950


    Computeren kørte rigtig dårlig med windows 8 og hvis en fx cpu ikke kan køre windows 7 viser det jo bare hvor dårlige amd er?


    Du burde læse flere nyheder, så ville du ha' læst for år tilbage, hvor Intel fik et knald. Intels compiler understøttede ikke SSE funktioner osv. med en AMD CPU, selvom AMD's CPU'er havde de funktioner - Intel fik en dom for det, og windows 7 er compilet med den compiler - Derfor har det hverken noget med Microsoft, eller AMD at gøre, men er udelukkende en kriminel handling fra Intel's side, som gjorde windows 7 ikke køre super godt med AMD's CPU'er - De hotfix's osv. der er kommet, de skifter ikke hele windows 7 ud, og derfor vil det aldrig komme til at køre optimalt med AMD.


    HD7870xt udkom først, da HD7950 var faldet i pris.


    Men bortset fra det, kan i som sagt ha' været uheldige, og fået en defekt del.
    RAM stavende er måske sat i et forkert slot, så de køre single channel?
    Bundkortet har måske ikke fået flashet til nyeste BIOS, der var en periode på nogle måneder, hvor det var nødvendigt med stort set alle bundkort.


    Men jeg er mere tilbøjelig til at tro der er købt forkert RAM, eller bundkort - Især set i lyset af der er blevet købt et HD7870xt kort, det har jeg ikke anbefalet - HD7850, og HD7870xt har begge 256bit bus, så der er ikke den store ide i at vælge et HD7870xt, frem for et HD7850, med mindre man sidder, og kikker på benchmarks, i stedet for at spille.

  • Der er ikke nævneværdig forskel på ydelsen i Windows 7 og 8, så historien med compileren kan være ligegyldig. Det der tæller er ydelsen i praksis.


    Det samme gælder 7870 XT, der har næsten lige så god ydelse som 7950. Jeg ved ikke hvorfor du har den der vilde fetish med hukommelsesbåndbredde. Ja, det er en vigtig parameter, men det er altså ikke alfa og omega.


    Og et 7870 XT har altså stadig ganske fin hukommelsesbåndbredde - 192 GB/s, hvilket er væsentlig mere end både 7850 og det almindelige 7870 (som jo bruger en helt anden GPU). Det er også præcis lige så meget som et GTX 680 har, og GTX 680 yder jo alligevel helt på linje med 7970. Et klart eksempel på at hukommelsesbåndbredde ikke er alt.

  • Hukommelsebåndbredde er vel kun vigtigt hvis kortet har meget hukommelse. Et godt eksempel er titan som har 6gb men egentlig for lidt båndbredde til at udnytte det 100%


    Sendt fra min SM-N9005

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB