Opgradering at PC - 2-3 dele eller samtlige?

  • Jamen en Athlon bruger samme bundkort som en APU. I hvert fald de nye Athlon'er, der netop bare er APUer med deaktiveret grafik.

    Point taken. Det var gået min næse forbi, at der fandtes Athlon II til FM2 socket.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Det var gået min næse forbi, at der fandtes Athlon II til FM2 socket.


    Du havde fat i den lange ende fra starten, lad dig ikke forvirre:-) Ingen Athlon til socket FM2 kan køre 3,9ghz på alle 4 kerner, 2133mhz til rammen, og det er en ældre og dårligere version af CPU'en - En anden ting, hvis man senere skal ha' mulighed for at bruge den som APU er prisforskellen meget lille, derfor er de sidste 150kr. rigtigt godt givet ud:-) Sakkura har det med at diskutere for at vinde, uden at tænke på om det han siger er sandt, og på den måde kan han virke meget overbevisende.


    Du kan se den største Athlon x4 750K til socket FM2 er 'Piledriver' på 3,4ghz, og kan ses her: http://www.edbpriser.dk/proces…a-box-pib-id-7042035.aspx


    Hvor A8-6600K er en nyere generation 'Richland', der er hurtigere ved samme hastighed, men har alligevel højre hastighed 3,9ghz: http://www.edbpriser.dk/proces…a-box-pib-id-7369868.aspx


    Hastigheds forskellen fra en 3,4ghz Piledriver, til en 3,9ghz Richland er ca. 20%, på nogle områder vil der ikke være forskel, og på andre større forskel.




    mvh.

  • Hvilke oplysninger vil i have?


    Altså, jeg kommer ikke til at spille de helt store spil


    League of Legends - Counter Strike:GO er pt. de eneste spil jeg spiller.
    Dog vil jeg gerne have at min PC kan følge bare lidt med i den nærmeste fremtid.


    Økonomisk set, så har jeg kun et budget på omkring 2000-2300 så hvis mit grafikkort kan holde nogle måneder endnu, ville det være perfekt.


  • Du kan sagens vente med grafikkortet - Så bare nøjes med de andre dele først, husk hold dig til A8-6600K den køre standart 3,9ghz, og er en nyere generation af CPU, som samtidigt kan udnytte 2133mhz til rammen uden overclockning... :-)


  • I så fald vil jeg anbefale du tager den opgradering du selv postede i starten, det er en CPU der er markant bedre i det lange løb. Du kan godt spare lidt på RAM og især bundkortet hvis du vil. Så går der måske også kortere tid til du har råd til et nyt grafikkort.

  • Igen ser vi mr dnope, . Hans build er på ingen måder bedre end det du har fundet. Ja det er måske billigere men ikke bedre. Jeg vil til enhver tid vælge det som du har fundet. Det er en meget bedre base længere frem. Og ja jeg sidder lige ved siden af en med amd build. Og han vil meget heller havde min pc.

  • Igen ser vi mr dnope, . Hans build er på ingen måder bedre end det du har fundet. Ja det er måske billigere men ikke bedre. Jeg vil til enhver tid vælge det som du har fundet. Det er en meget bedre base længere frem. Og ja jeg sidder lige ved siden af en med amd build. Og han vil meget heller havde min pc.

    Jeg vil egentlig ikke blande mig i personlige stridigheder, men nu handler det jo ikke altid om hvad der er "bedst". Bedst performance, bedst pris, bedste investering? Det er jo svært at definere - og når man ikke 100 % udpensler hvad computeren skal bruges til og hvad budgettet er på - ja, så er det svært at sige hvad der er "bedst".

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Igen ser vi mr dnope, . Hans build er på ingen måder bedre end det du har fundet. Ja det er måske billigere men ikke bedre. Jeg vil til enhver tid vælge det som du har fundet. Det er en meget bedre base længere frem. Og ja jeg sidder lige ved siden af en med amd build. Og han vil meget heller havde min pc.


    Pointen var at i spil er det vigtigere at bruge pengene på grafikkortet i den prisklasse - De penge der kunne spares på CPU'en, ville kunne give råd til et bedre grafikkort.


    Jeg er sikker på BacherDieckmann vil blive glad for sin nye computer med en I5-4670K i, selvom det kom til at koste noget mere end der havde været nødvendigt for CPU'en.


    Til gengæld vil der være muligheder for at sætte et større grafikkort i senere, end bare et HD7950 som ville ha' været max. for en A8-6600K. En I5-4670K vil køre fint med et R9 290.


    Hvad din ven angår - Jeg ville heller ikke eje en PC med et HD6990 grafikkort i som din ven køre med, jeg ved ikke hvem det har lokket ham til at købe et så dårligt grafikkort - Men uanset om det var en Intel, eller AMD, så er det altså et elendigt grafikkort, lige som HD7990 er. De gode grafikkort er med single GPU.


    Men det er nu sjovt at tænke på du påstår du skulle være pædagog SenZer, jeg ved godt vi ikke havde meget psykologi - Men nogle gange tænker jeg, du måske ikke brød dig så meget om den smugle der var mulighed for at lære, eller om du overhovedet er pædagog:-)

  • Det er en anden ven. har har 2 af dem. Jeg kunne heller aldrig finde på at købe de grafikkort. Dog siger han at driverne er bleven betydelig bedre.
    Ham jeg snakker om valgte et build som du har mixet sammen, med et 7870xt

  • Det er en anden ven. har har 2 af dem. Jeg kunne heller aldrig finde på at købe de grafikkort. Dog siger han at driverne er bleven betydelig bedre.
    Ham jeg snakker om valgte et build som du har mixet sammen, med et 7870xt


    Det er ikke altid folk køber præcist det der bliver sagt, en anden CPU, et andet bundkort, et andet mærke RAM(f.eks. Corsair XMS, er rigtig dårlig for AMD), langsommere RAM(F.eks. CL10 i stedet for CL8 ), eller et andet grafikkort.


    F.eks. Har jeg ikke anbefalet 7870xt, da HD7950 altid har været i samme prisklasse. Små ting kan betyde rigtigt meget for ydelsen, der er også mange som stadigt køre windows 7 med en FX CPU, og det køre bare ikke godt.


    Selvfølge kan man også være uheldig, og modtage et defekt bundkort, eller en defekt RAM stav - Det kan give dårlig ydelse, uden computeren går ned.