nyt build, luft planlægning

  • Har købt godt ind til mine nye gamer pc, og er nu kommet lidt i tvivl om hvordan luften skal flyttes =)


    Mit kabinet fractal xl r2
    cpu køling h100i
    cpu: I5-4670K som skal OC.
    3x120 ventilator som følger med kabinettet, også i 2x120 som følger med h100i
    asus gtx 770 som ventilere gpu varmen ind i kabinettet.
    Computeren skal stå i et rum hvor støv er et problem, og jeg har en hund som fælder en del.


    SSSååå hvordan skal det gøres, har selv en ide men vil gerne ha lidt input.

  • Jeg har det problem en Computer på gulvet er lige som en støvsuger og det kan blive et stort problem for fx dit 3dkort da den blæser næsten er umuligt at rense ellers ville jeg stille den op på bordet så undgår du 85 % af støvet/hundehård :D ellers dit build lyder nice du glemmer bare lige at skrive om din harddisk?????? mange laver jo den fejl nu til dags de køber mega gamer computer men slow harddisk no raid 0 og så køre din mega gamer computer stadig langsom da harddisken trækker dem meget ned

  • har købt mig en samsung 840 SSD 250 gb som boot og spil drev, og et 1 T laaangsom drev til lager


    jeg har ikke rigtig nogen anden mulighed end at lade puteren stå på gulvet(bare se hvor stor kabinettet er), jeg har dog lavet positiv tryk og trækket primært luft ind steder hvor jeg har luft filter. Lige pånær fra siden hvor jeg intet filter har.

  • jeg har taget de 2 120 mm fra h100i som indtag i front ved lave RPM(larmede alt for ved brug i H100i), 2 noc f12 pwm brugt sammen med h100i som ud i toppen, 140 mm ind i bund, 140 mm ind i siden og 140 mm ud på bagsiden. Alt kører ved meget lave RPM, så det bliver så stille som muligt.