Indlæg af ficus4p

    Hmm, jeg synes efterhånden det er for kompliceret, så har valgt en anden og laaangt dyrere løsning, køber blinklys med alt indbygget(highsider blaze), så lys der så skulles dæmpes/Givi E126), skal nu bare være tændt eller slukket, så ligner det løsningen på de fleste standard biler.

    Hej allesammen
    Jeg har et spørgsmål omkring EL som jeg håber at få lidt hjælp til.


    Jeg har strøm fra et 12V motorcykel batteri, som skal til række LED pærer, dog vil jeg gerne ha at de ikke skal lyse med fuld styrke(skal bruges til både bremse og kørerlys bagpå), Jeg vil helst ikke bruge modstande, da jeg gerne vil holde forbruget ned.


    Hvordan kan det gøres bedst, havde tænkt på en buck konverter til 6 volt ?

    Jeg spiller forskellige spil pubg, killer instinct og den slags. I opløsning fra 4k 60 MHz til 1080 144 mhz.



    Vil gerne skifte da jeg har bygge en ny og mindre pc I størrelse, så for at holde temp og larmen nede, så vil jeg gerne ned på 1 gtx.

    Jeg har bygget en mindre computer og vil derfor gerne væk fra SLI. Jeg har lige nu 2x980, men jeg kan ikke beslutte mig om det er værd at skifte til en 2080. Hvad siger I ?



    lige en yderlig kommentar, hvad fanden sker der med brugt priserne på grafikkort på dba, alle 980 står til omkring 1800-2000 kr, hvilket er en del højere end min forventning.

    Situationen er som følgende.


    Jeg har bygget ny computer og har lidt udstyr I overskud. i5 -4670k, h100 og 16 gig af ram.. Det var planen at sælge det men der er ikke rigtig nogen som bider på, såå jeg overvejer at bygge mig en NAS box..


    Omkostningerne skal holdes laaangt nede, er der nogen som kan give lidt råd?

    når man googlede det var der ikke klart svar og bundkortets manual var netop ikke hjælpsom på det emne, men jeg har taget chancen og købt en 960 evo. Selv om det godt nok bliver trangt selv om der er 2 stk. m2 adgange.

    kører både 4k og 1080 alt efter spiltype


    Men jeg har bestilt


    Fractal R5
    h115i
    i7 8700k
    HyperX 2400 2x8gig
    MSI z370 Gaming M5
    *2x980 sli
    *Corsair RM 750


    mit spørgsmål handlede om at m.2 PCIe bruger 4 CPU lanes, men jeg bruger alle 16 på mit SLI og m.2 sata er ikke pengene værd?

    Citeret fra "ficus4p"




    virkelig ingen som har noget at sige??


    så har jeg et spørgsmål, det bundkort jeg har valgt støtter PCIe 8x/8x/4x, så der er 2*8x til grafikkort også 4x til M.2 harddisk, er det passende ?


    En 8600k er rigtig god og til 1080p gaming er den kongen. Så Hvis du spiller 1080p så helt sikkert go for it.
    Spiller du højere opløsning ville jeg sige en 2600 med x470 bundkort.


    https://www.computersalg.dk/i/1101831/co?ign=PriceRunner
    Nogle RAM til 35kr mere men en del hurtigere


    Og ja dine 2 GPU samt PCIE SSD Kan sidde deri, det eneste du skal undersøge er at grafikkort nr2 ikke går i vejen for PCIE kortet til SSD. Hvis du dog mener en m.2 SSD så sidder den ikke i PCIE porten

    virkelig ingen som har noget at sige??


    så har jeg et spørgsmål, det bundkort jeg har valgt støtter PCIe 8x/8x/4x, så der er 2*8x til grafikkort også 4x til M.2 harddisk, er det passende ? :rules:

    Gaming samt normalt brug


    har lige nu kigget på


    MSI Z370 Gaming M5,
    intel Core i5-8600K
    Fractal Design Define R5 Gold Edition
    HyperX Fury DDR4 2666MHz 16GB
    Corsair Hydro Series H80i v2 CPU Køler
    6500 kr samlet hos komplett

    Nå men jeg er en idiot og fik ødelagt mit bundkort, så der skal bygge ny computer. Dog er pengene små, så jeg vil gerne genbruge hvad jeg har liggende.


    1 stk. Corsair 750 CM strømforsyning
    2x Nvidia 980 SLI
    2x SSD


    tænker der skal bruges
    bundkort
    K processor samt køler
    16 Gig ram
    ATX eller mindre kabinet.


    Tænker der skal bruges 6000-7000 kr max


    Hvad vil I anbefale ?

    Jeg har lige forudbestilt en s7 men jeg er kommet i tvivler om jeg skal betale de ekstra kroner og tage en edge.


    Nogen der har erfaring med om edge delen er noget værd ? f.eks. s6 edge ejere ?

    Hej allesammen jeg har brug for lidt hjælp.



    Går og overvejer at skaffe mig en NAS box, den skal bruges til min film samling og lagring. Der skal være mulighed for adgang for Plex samt streaming i FullHD skal være muligt.



    Er der en box eller løsning som I kan anbefale mig ?

    Jeg er igang med den store ombygning af min lejligheden så står nu i følgende problem.


    Får mit tv via en tv-box med 1 hdmi ud, det signal splitter jeg ud til 2 tv og så et kabel ud til 2 tv. Problemet er at jeg nu ikke længere kan trække et kabel til del ene tv. Derfor søges jeg lidt erfaring med trådløst HDMI, måske en box med pasthough så jeg slipper for min splitter.


    der er under 10 meter til tv nr 2 og 1 gipsvæg.


    Håber der sidder nogen med erfaring