Ivy-E og 1.65v Ram No go?

  • Det er næsten ligemeget hvad man søger på så er der 2 forskellige svar i hvert forum..
    Nogen siger 1.5v andre siger 1.65v ikke gør noget..




    Har købt nogle "Kingston DDR3 HyperX Beast 2400mhz" men er kommer i tvivl om det er en god i de at sætte sammen med min 4930k?


    Det er et helt nyt build og vil gerne være sikker før jeg sætter det sammen..


    Hvad mener i? 1.65v eller 1.5v til Ivy-E ?

  • Intel understøtter officielt kun op til 1.5V. 1.65V vil for det meste fungere fint, men der er enkelte eksempler på processorer der har taget skade af det.


    Din RAM har givetvis en række forskellige XMP-profiler, du kan nok finde en der kører ved 1.5V. Eller du kan undervolte det manuelt.

  • Faktisk ville jeg lede efter 1.35 hvis jeg kunne - Lavere volt er altid bedre (hvis pris og ydelse matcher self.)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Faktisk ville jeg lede efter 1.35 hvis jeg kunne - Lavere volt er altid bedre (hvis pris og ydelse matcher self.)


    Det finder du så ikke i den hurtige ende. DDR3-2400 og opefter er for det meste rated ved 1.65V, man skal være heldig for bare at finde noget på 1.5V.

  • Omvendt så får du jo heller ikke en skid ud af så høje hastigheder alligevel. :T


    Caveat: ... i det fleste sammenhæng*

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().